2011.01.05.
09:04

Írta: diobisztro

Hólabda 2 in 1




A kókuszt valaki vagy szereti vagy nem. Én időszakos rajongó vagyok, most éppen igen, és minden formában, csoki, süti, ahogy éppen adódik. Ez a süti nagyon egyszerű, készítés közben is öröm vele dolgozni, mert csodálatos habos, fényes, könnyű az egész massza. Tudod, hogy sikerülni fog. Nagy előnye, hogy a tésztaalapot előre meg lehet sütni, akkor töltöd be, amikor időd van, a lehulló szélekből, csuda finom golyókat lehet gyúrni. Azt inkább csokisra szoktam ízesíteni, jó sok rummal, alkohollal, lecsöpögtetett meggy befőtt a közepébe, kakaóporban, vagy darált dióban megforgatva. Két legyet ütünk egy csapásra, lesz vaníliás kókuszos,  + egy csokis meggyes édességünk.

Hozzávalók

8 tojás
8 ek forró víz
40 dkg porcukor
25 dkg rétes liszt
1 sütőpor
1 ek kakaó por

15 dkg vaj
15 dkg porcukor
1 tk vanília kivonat

5 ek liszt 
1/2 liter tej
kókusz reszelék

A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a 40 dkg porcukorral fehéredésig keverjük, úgy hogy közben kanalanként hozzá adjuk a forró vizet. A lisztet a sütőporral kakaó porral összekeverjük, a kikevert tojássárgájához adjuk. A keményre felvert fehérjét óvatosan a masszához keverjük és 180 fokon megsütjük.

A krém:
A lisztet a tejjel összefőzzük, kihűtjük. A vajat a porcukorral kikeverjük, és a kettőt robotgéppel összedolgozzuk.

A tésztát a sütőhöz tartozó nagy tepsiben süssük meg, két adagra osztva. Amikor kihűl kiszaggatjuk,a krémmel összeragasztunk 2 darabot, a külső részt is megkenjük, kókuszreszelékbe forgatjuk. A tetejére olvasztott csokit, vagy kakaópor vaj keverékéből készült mázat teszünk. Nem annyira macerás, mint amilyennek tűnik, ha mondjuk este sütünk, másnap megtöltjük akkor fel sem tűnik a macera :D

9 komment

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr862620400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabojsza 2011.01.05. 09:04:00

Sajnos még nem...de majd felteszem és akkor szólok!:-)

diobisztro 2011.01.05. 09:04:00

HÚÚÚ ez nagyon jól hangzik!! Recept nálad, az oldalon? Imádom a csörögét!

Gabojsza 2011.01.05. 09:04:00

Másik nevet én sem tudok, de a hólabda, na az felénk teljesen más, azt bő olajban, egy szétnyitható formában sütik az öregek, olyan csöröge-féle tésztából.

diobisztro 2011.01.05. 09:04:00

...kozák sapka, Schneeball,süveges süti, ennyi féle elnevezést találtam még, de az az egy, amit keresek még véletlenül sem:DD hátha...

Anonymous 2011.01.05. 09:04:00

én sem emlékszem a másik nevére :)

diobisztro 2011.01.05. 09:04:00

te, ne tudd:DD mennyit gondolkodtam rajta tudtam, hogy valamilyen sapka:) + még van vmilyen német elnevezésű sapka neve is...

Gabojsza 2011.01.05. 09:04:00

Nálunk ezt kozák sapkának hívják:-)

diobisztro 2011.01.05. 09:04:00

Lehetne szebb is:DD de néha túlteng bennem a buzgóság és nem vártam meg amíg csoki megszilárdul egy kicsit jobban:))

Bianka 2011.01.05. 09:04:00

Én most két ünnep között ettem életemben először és nagyon finom
Nagyon guszták
süti beállítások módosítása