2010.12.17.
21:05

Írta: diobisztro

A tökéletes palacsinta

Emlékeztek? Szántódpusztán, egy öreg cigányasszonytól tanultam meg palacsintát sütni 14 évesen, és úgy gondoltam, palacsintasütésben verhetetlen vagyok (meg persze Betti). De ma a papa rám cáfolt, mert olyan palacsintát rittyentet, hogy üresen elfogyott a fele, a másik fele meg csak azért nem, mert a papa tettlegességet ígért, ha legközelebb csak a palacsinta közelében meglát... Ilyen szigorú is tud a papa lenni :) Én a palacsintát amúgy érzésre csinálom, azaz veszek 1 kg lisztet, 2-3 tojást, kicsi tejet, kicsi cukrot, és szódát. És nem verem robotgéppel vagy habverővel a tésztát, hanem kikavarom. És teszek bele olajat, hogy a sütésnél már ne kelljen. De ezt is idén kísérleteztem ki magamnak. És én nem teszek bele sütőport, de sót igen. Szóval az enyém más, és mindent érzésre adagolok. De a papáé azért a legtutibb....

Hozzávalók kb. 15db palacsintához
50dkg liszt
3 tojás
2dl tej
1 zacsi vaníliás cukor
1 kk sütőpor (!)
5dkg cukor
1 csipet só
1 dl szódavíz vagy szénsavas ásványvíz
víz

Habverővel csomómentesre eldolgozzuk a tésztát (azaz először a száraz hozzávalókhoz a folyadék kb. felét adjuk, elkeverjük csomómentesre, és csak utána jön a folyadék másik fele), és annyi vizet teszünk hozzá, hogy kicsit sűrűbb, de folyékony tésztát kapjunk. Olajon kisütjük. Kakaó, lekvár, túró stb. - kinek ízlése szerint :)

Ui. apai nagyanyám gutaütést kapott volna, ha meglátja, hogy a papa 3 tojást tesz a palacsintába - ő egy darab tojásból kis zsírral csinált ugyanennyit vas palacsinta sütőben. Olyan vékony volt, mint semmi más. És az íze.... Verhetetlen. Azért a háborús öregek tudtak főzni, na :) Mégha úrilányok voltak is, és apácák nevelték őket :)

2 komment

Címkék: tudástár desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr112620380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.12.17. 21:05:00

Vízzel? A tejtől sokkal lágyabb az íze is, a szódától meg jobb a tészta állaga :)

Bianka 2010.12.17. 21:05:00

Én már csak vízzel készítem, nem tapad oda :)
Viszont igazad van, hogy olyan palacsintákat még nem készítettem mint az őseim :)))
süti beállítások módosítása