2010.10.23.
14:33

Írta: diobisztro

Palacsinta helyett - meggyes clafoutis


Ezer éve meg akartam már csinálni, de mindig közbe jött valami. Palacsintát azonban sokat és sokszor sütök - pont most olvastam talán a Nők Lapjában egy cikket, hogy sok gyerekben él olyan sztereotípia, hogy milyen nehéz palacsintát csinálni - annak ellenére, hogy ugyebár nekem a palacsinta benne van életem első három sütijében (Szántódpusztán a Ménes Csárdában boldogult lánykorom egyik nyári munkája alatt tanított meg egy öreg cigányasszony, és nem lacafacáztunk, rögtön nyolc sütővel nyomtuk egyszerre), valahogy én is így emlékeztem erre. És amikor összejöttünk Istvánnal változott ez meg bennem - gondolom a szerelem is hozzásegített... :) - ő imádja a palacsintát, és általános volt, hogy hetente egyszer 1kg lisztből csináltam neki. Még Betti barátnőm ilyen nagy palacsinta guru, ő szintén úgy van ezzel, hogy a palacsinta a világ legegyszerűbb édessége. De most revidiálom az álláspontomat - a clafoutis a világ legegyszerűbb palacsintája, így aki gyorsan akar valami finomat ami palacsinta sütni, mindenképpen próbálja ezt ki. Nekem a fagyasztóban van még tavalyi meggy, így azzal próbáltam ki, de már agyalok a csokis verzión is, mert a palacsinta a fiúknál csokis (nekem meg inkább minden más). A recept a Stahl féle Gyors desszertekből van, a kiskorúra tekintettel pálesz nélkül.

Hozzávalók egy tálhoz
6 tojás

10 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
1 ek vaníliáscukor
1 vanília rúd kikapart magocskái 
10 dkg liszt
1 kk sütőpor
2,5 dl tejszín és tej keveréke
(kb. 1dl tejszín volt csak otthon, így kipótoltam 1,5 dl tejjel)
annyi lecsepegtetett és kinyomkodott meggy, hogy beterítse a pitesütő alját
vaj a pitesűtő kikenéséhez
porcukor a végén a szóráshoz

  

Melegítsd elő a sűtőt 200 fokra. A száraz hozzávalókat összeöntöttem, hozzáraktam a nedveseket, és jó habosra felvertem (a robotgép leg-nagyobb fokozatán kevertem kb. 5 percig). A kivajazott pitesűtőn elterítettem szépen a lecsepegtetett és kicsit meg is nyomkodott (nálam mikróban felolvasztott, mert elfelejtettem előző este kivenni) meggyet, ráöntöt-tem a tésztát, és beraktam 200 fokos sütőbe. Kb. 30 perc alatt lett kész - gyönyörű, citromos, illatos, magas, jajdenagyonfinom, és nem kell sokat mosogatni, nem is beszélve a gáz mellett állásról :) Isa ezt kapta a heti menű végén desszertnek, és ugyebár alapjáraton voltunk rá négyen, gondoltam átküldök két szeletet Bettinek, mert terhes, és ő is annyi palacsintát sütött már nekünk, meg amúgy is, és azt hiszen ez tette be a kaput Istvánnál, mert felháborodottan kiabált velünk: "Végre csináltok egy rendes kaját, és azt is elosztogatjátok...?!" De legalább tudom, hogy ízlett neki :) Ja igen, és langyosan az igazi!!! Folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr252620305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása