2011.01.06.
08:43

Írta: diobisztro

Nigella magyaros szendvicse


Egyszer csak ezt hallom a  a háttérből,: "…valahogy így képzelem én el a magyaros szendvicset” mindezt Nigella szájából. Hirtelen felkaptam a fejem!? Milyen szendvics lehet? Teljes kiőrlésű fekete kenyér, rajta krémsajt, és fekete cseresznye lekvár. Majdnem :D Annyira helyes volt!! Láttam magam előtt apukámat, amint éppen eszi a krémsajtos lekváros kenyerét, nagyon koncentrálnom kellett, hogy ez a kép összeálljon :D így kicsit homályosra sikeredett. Kedves Nigella, annyira jó lenne, ha nálunk Magyarországon mindenki számára elérhető lenne a minőségi, egészséges teljes kiőrlésű barna, majdnem fekete kenyér. Sajnos ez a típusú kenyér a szüleink korosztályában rossz emlékeket ébreszt, a mérhetetlen szegénységet juttatja eszükbe a háború utáni évekből, tehát nem szeretik. A mi korosztályunk számára már elfogadott ez a típusú kenyér, de sokak számára ma az ára miatt elérhetetlennek tűnik, fél kiló kb. 400 forint több, mint 1 font, míg a fehér kenyér  kilója 250 forint valamivel több, mint 0,5 font. A krémsajt helyett mi vajat eszünk jobb napokon, az átlag  magyar ember „ráma” típusú növényi vajat eszik, szintén az ára miatt, vagy már nem is emlékszik a vajra. A krémsajtot ebben a formában dzsemmel nem is ismerik sós és édes egy kenyéren!! Skandallum:) A fekete cseresznye dzsem, nem jellemző lekvár mifelénk, sokkal inkább a házi készítésű barack, eper, szilva lekvár fordulnak elő. Ha nagyon magyaros szendvicset kellene mondanom, akkor a téli szalámis ementáli sajtost említeném, de ha a klasszikusoknál maradunk, akkor fehér kenyér, csípős kalbász, csípős paprika, paradicsom, fröccsel a jellemzőbb, de a zsíros kenyér lila hagymával sem forradalmi gondolat. Ezt tudnám mondani szendvics témában. Mindazonáltal nagyon örülök, hogy legalább inspirációként ott vagyunk a gondolataidban, és megemlítettél minket a műsorodban.

Kóstolóként örömmel küldenék anyuka barack lekvárjából, vagy inkább dzsemjéből. A saját barack fánkról, igazi napon érlelve, saját kézzel elkészítve, úgy igazán szívből neked.


8 komment

Címkék: reggeli

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr792620401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2011.01.06. 08:43:00

Nekem Ramsayvel voltak fenntartásaim, aztán megsütöttem a karácsonyi fasírtját és elmúltak a kételyeim, nem az ételeit az embert illetően.
Van benne lélek! csak nem mutogatja:DD
Nigella nekem nagyon bejön, olyan igazi 21,századi nő, és a praktikuma a főzésben nagyon meggyőző.

Lencsilány 2011.01.06. 08:43:00

Csak én nem szeretem Nigellát? Igaz, még nem nagyon készítettem el az ételeit, de az alapanyagokból ítélve nekem kicsit íztelennek tűnnek a receptek. No azért az furcsa, hogy a szerkesztője sem nézett utána a dolognak...ejnye, ez azért elég nagy Tv-s hiba. Minden esetre nagyon tetszett az írásod:).

diobisztro 2011.01.06. 08:43:00

Erinacea! Vettem a fáradtságot és megkóstoltam Nigella szendvicsét, és tényleg jó! De és itt a de mindennap nem szeretném, de a jó kis kolbászos bármikor:DD

diobisztro 2011.01.06. 08:43:00

Aranyos vagy! Én köszönöm! Sajos ez a mai magyar valóság véleményem szerint.

Erinacea 2011.01.06. 08:43:00

Végig azon gondolkodtam, hol olvastam már Nigella magyar szendvicséről, aztán beugrott:
http://limarapeksege.blogspot.com/2009/06/csokolades-kenyer.html
Akkor csak nem lehet olyan rossz, bár én inkább az általad emlegetett kolbászosra szavazok :)

duende 2011.01.06. 08:43:00

:))))))))))))))

Zseniális írás, végigkuncogtam. :) Köszi!

diobisztro 2011.01.06. 08:43:00

Bianka, te is lehetnél a mi Nigellánk, és meglepnélek egy kis lekvárral csak az ize végett:))
Egyeztessünk!

Bianka 2011.01.06. 08:43:00

Na most csorog a nyálam
süti beállítások módosítása