2010.10.12.
13:06

Írta: diobisztro

Csoki felfújt, azaz szuflé….


Ugyebár vannak a főzésnek, sütésnek olyan részei, amelyek kicsit túlmisztifikáltak számomra. Például a zsírban párolás, mint konfitálás, a libamájból készült ételek készítése  - a pástétomok témaköre, és nem utolsó sorban a szuflék.  Filmekben mindig jó poén, amikor kiveszik a sütőből, gyönyörű, a másik pillanatban egy felismerhetetlen valami :)
A fentiekben felsorolt misztikus főzési cselekmény 2/3-án túlestem:)  - most a szuflén volt a sor. Szépen követtem a leírást. Minden az elvárások szerint alakult. Szépen feljött, nem is esett össze olyan gyorsan, mint ahogy a filmekben. Az edényzet, amiben készült, az IKEA-ból származik. Az új sorozat kicsit nagyobb méretű mint a korábbi, így nem dagadt ki annyira a „fazékból” mint vártam, de szép lett. A belsejét én jobban szeretem ha folyik, ez pont a határon volt. A következő adagot vagy hamarabb kiveszem a sütőből, vagy alacsonyabb hőmérsékleten sütöm. Elfogyott az utolsó morzsáig!! Szuflé para kipipálva! Bárkinek, bármikor, van egy 3 perces verzióm is minden lehetőséggel számolva:)


Hozzávalók (5 szufléhoz):

15 dkg étcsokoládé
4 db tojás
2 ek tejföl
2 ek liszt
2-3 ek cukor
1 ek vanília kivonat
vaj a formák kikenéséhez
kristálycukor

Az étcsokit gőz fölött megolvasztjuk, az edény alja ne érjen a vízbe, a gőz a lényeg, csak semmi főzés:) A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját folyamatos keverés mellett a csokihoz adjuk úgy, hogy nem főjenek meg. Le szoktam venni a csokit a gőzről, teljesen egyneműre keverem, közben meghűl, ekkor jön bele a sárgája darabonként. Hozzáadjuk a cukrot és a vanília kivonatot (nálam ez saját készítésű volt). Ezután a liszt, majd a tejföl. Robot géppel felverem a fehérjét; csipet sót vagy citromlevet adhatunk hozzá, így keményebb lesz. Majd a csokis masszát és a fehérjét összekeverem lassú nagy mozdulatokkal, hogy levegős legyen, ne törjön össze. A formákat kivajaztam és kristálycukorral béleltem. Előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem, az órát figyeltem közben.
Szerintem 20 perc elég ha folyósra akarjuk a közepét, ha szilárdabbra 25 perc - egy tűpróbát megér, ha beáldozunk 1 adagot az első alkalommal. Biztos siker!
Ezután még variációkat is fogok készíteni, tényleg egyszerű!

3 komment

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr102620295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flóra 2010.10.12. 13:06:00

JAJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!
Mindjárt felfalom a képernyőt!!!!
A képen nagyon jól néz ki:D Gondolom élőben, még jobban:) Az ízére pedig nem is merek gondolni:D

diobisztro 2010.10.12. 13:06:00

YESSS!! Csapattag a csokibűnözők táborában:))

Ami 2010.10.12. 13:06:00

Ez aztán szuper egy édesség :)
Imádom!:)
süti beállítások módosítása