2010.10.09.
08:18

Írta: diobisztro

Semmi fakszni, éljen a kókusztekercs!

Életem első sütije - amit általános iskolai legjobb barátnémmal, Timivel követtünk el a konyhájukban valamikor 6. táján - a kókusztekercs volt (a második a gyümölcstorta, a harmadik a palacsinta. Utána nagy szünet :)). Nem emlékszem sok mindenre, csak ahogy daráltuk a kekszet a régi konyhájukban, meg hogy finom lett az íze. A nővérem nagy kókusztekercs spíler, az övéből egész rudakat bírok lenyomni egyszerre... Már múltkor is akartam csinálni, mert tényleg szeretem, de addig húztam-halasztottam (hát igen, én ilyen halogatós vagyok, most is inkább blogot írok ajánlat helyett... ez olyan, mint vizsgaidőszak alatt: a lakás már csillog-villog, szuper kaják vannak, a szekrényedben gyönyörűen vasalva állnak a ruhák, süti is van, stb. stb., csak a vizsgára nem tanultál még egy szót sem. Mármint nálam. Más biztos másképp csinálja :)), amíg lejárt a szavatossági ideje (ezt kb. 4 hónapra rá, a nyárvégi spájz takarítás közben vettem észre), és ki kellett dobni. Aztán voltam vásárolni, és megint szembetaláltam egy csomag darált keksszel magam a Lidl-ben, megint megvettem, és tegnap eldöntöttem (miután Babi néninél láttam, hogy 4 kis szelet kókuszos 350Ft-ba kerül), hogy "no more lacafaca" (ahogy a művelt angol mondaná :)), megcsinálom. Megint körbenéztem recept ügyileg a neten, nagyjából 3 féle kering, ebből szűrtem le a saját verziómat.
Hozzávalók egy nagy rúdhoz (én nem tudtam két kicsit csinálni)
25dkg reszelt keksz (fél zacskó a Lidlesből)
Tej (amennyit a keksz felvesz, kb. 1.5dl)
2 evőkanál cukrozatlan kakaó
10 dkg porcukor
1 zacskó vaníliás cukor
2 dkg kókuszreszelék a szóráshoz
1 löttyintés vaníliás vodka (vagy vanília esszencia, kinek milyen néven ismertebb)
Töltelék
10 dkg teavaj
5dkg kókuszreszelék
10 dkg porcukor
1 zacskó vaníliás cukor
csipet só
Összeállítom a kakaós tésztát, majd robotgéppel összedolgozom a krémet. A krémbe tettem egy kis tejet, de fölösleges, mert nem lett tőle jobb, csak lágyabb: vedd ki inkább hamarabb a vajat a hűtőből, hogy puha legyen (de ne mikrózd, azt itt nem jó). Összehabosítottam a krémet (jaj, ez magában is brutál finom, és jót tett neki a vaníliás cukor). Vettem egy darab sütőpapírt, rászórtam egy jó adag kókuszreszeléket, rátettem az összegyúrt tésztát, fogtam egy nyújtófát, beporcukroztam, és amennyire tudtam 3 mm vékonyra négyszögletesre nyújtottam. Rákentem a krémet, és a sütőpapír segítségével feltekertem (hát, nem lett vékony...). Szórtam rá pluszban kókuszt, becsomagoltam a sütőpapírba, és irány a hűtő min. 3 órára. Este filmnézés alatt megkóstoltam: finom, és édes. Hm. Hát nem egy fitness kaja.... :))
Ui. ma Zoli barátunk kérésére megcsináltam a maradék kekszből még egyet - nagyon kell vigyázni a tejjel a tésztánál, mert ha egy kicsit túladagoljuk, lágy lesz a tészta - én darált babapiskótával hoztam vissza a tésztát :) Viszont így sok lett végül, ezért a többletből helyes kis golyócskákat csináltam meggyel a közepén mandulaforgácsba megforgatva :)) nagggggyon finom lett :))

2 komment

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr22620293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.10.09. 08:18:00

Igen, anno mi is tettünk bele, de a 17 hónapos e nélkül is pörög :))

Képes Anita 2010.10.09. 08:18:00

Jajj, ez tényleg bűn. :-) Én tej helyett főzött feketekávét tettem bele. De csak úgy ér, ha gyerkőcök nem esznek belőle.:-)
süti beállítások módosítása