2010.08.04.
12:52

Írta: diobisztro

Aszalt paradicsom

Az egyszerűség gyönyörködtet, ez jutott eszembe a szárított paradicsomról. Hiszen nem kell hozzá más, mint jófajta, paradicsom, némi só, kb.15-20 perc, előkészítés, és forró napsütés.
Először megmostam kb.6db paradicsomot kettévágtam, a belsejét kiskanállal, kiszedtem, kettévágtam, egy nagy lapos tányérra szórtam vastagon sót, a félbevágott paradicsomot, rátettem megsóztam, tüll anyaggal letakartam.
Kitettem a napra, olyan 3-4 óra múlva ránéztem, az összegyűlt levet kiöntögettem a paradicsomhajókból, hagytam tovább száradni. A forró napokon ha mondjuk nappal 30 fok van, olyan 18-24 óra alatt készen van.
A tárolás szárazon kis vászonzsákban, ami szellőzik, vagy 1/2 rész olívaolaj, 1/2 rész napraforgó olaj, fokhagyma, színes bors. Ha az olajat meglangyosítva tesszük bele a fűszereket, utána visszahűtjük, intenzívebb ízeket kapunk.
Nagyon szeretem, salátákon, tésztán, húson, hozzáad valamit ételhez olyan jóóóóóóó!!!

A képeken már "nagyobb" mennyiséggel dolgoztam, összeesik az a helyzet, érdemes kihasználni a jó időt és folyamatosan szárítgatni, akár az erkélyen, ablakban.

Szólj hozzá!

Címkék: tudástár

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr362620258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása