2011.01.19.
13:47

Írta: diobisztro

Gofriból amerikai palacsinta - Enikő szuper gofri receptje

Bettiéktől kölcsön kértem a gofri sütőt, mert gofrizhatnékom volt. Igen ám, de a recept, amit egyszer egy szuper vendégeskedés alkalmából teszteltem Enikőnél (aki egyébként a háziorvosunk is), ugyebár elkeveredett, így meg kellett várni, míg Enikő gépközelbe kerül, és megosztja velünk a szuper, általuk rengetegszer készített gofri titkát. Nekem azonban elsőre soknak tűnt a tészta, így megfeleztem, de veletek az egész adagot osztom meg.

Hozzávalók kb. 12-15 gofrihoz

6 tojás, 
4 csomag vaníliás cukor, 
10 dkg porcukor, 
1 cs sütőpor, 
25 dkg margarin (félig puhán), 
0,5 kg liszt,
0,5 l tej, 
1 citrom reszelt héja
Nagyon fontos, hogy a hozzávalók azonos hőmérsékletűek legyenek! 

Mindent összekavartam habverővel, nem kézimixerrel, és hagytam a tésztát állni kb. 15 percet. Bemelegedett a sütő, és én nekiestem, mint Tót az anyjának. Nem kellett volna. Ki kellett volna vajazni a sütőt, így azonban az elsőnek a nagy részét csak ki tudtam kapargatni - áztatni a sütőből. Viszont megkóstoltuk, és tényleg nagyon finom lett, és nem akartuk megvárni, míg újra használható lesz a tészta, hanem vajjal kisütöttem serpenyőben. Az  íze szuper, a formája sem volt annyira gáz, ma este azért megint megpróbálkozom a gofri sütővel, mert nem lehet ebből eleget enni, na.... Én barack lekvárral, meg porcukorral ettem, a fiúknak csináltam az itt olvasható csokiöntetet, szóval elfogyott mind egy szálig. Róka fogta csuka, meg fából vaskarika, de bejött :) A megmaradt csokiöntetet pedig másnap reggelt belekevertem Kornél kakaójába :)

3 komment

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr702620413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2011.01.19. 13:47:00

Jó kis macesz :) volt egy időszakom, amikor állandóan azt ettem. ÉS örülök, hogy tetszik a gofri is :))

Kricky 2011.01.19. 13:47:00

ez nagyon jó!!! szeretem a gofrit meg az amerikai palit is!!
a háttér meg különösen tetszik!!!

Bianka 2011.01.19. 13:47:00

ÓÓ de jó, kérhetnék
süti beállítások módosítása