2010.12.16.
14:25

Írta: diobisztro

A tökéletes grízgaluska

Mindig tudtam, mikor főzött anya, és mikor apa grízgaluskát a levesbe. Anyáé betonkemény volt, lazán elment volna önvédelmi eszköznek. Apáé viszont puha, omlós. Amikor a mamáé is ilyen lett, rögtön gyanakodni kezdtem, hogy a papa keze volt a dologban, és általában bejött a sejtésem. A mamának nincs türelme méricskélni, nagyjából rakja össze a grízgaluskát, a papa viszont tutira megy: amit lehet jól csinálni, az legyen jó. ÉS tudja, hogy én élek-halok a grízgaluskáért (meg a vajasgaluskáért és a májgombócért), a többi levesbetét elmehet tőlem katonának. Kornél ebben nem rám ütött ugyebár, mert kis piros lábasból nagykanállal falja a csigatésztát rogyásig. A mai poszt adózás a papa tökéletes grízgaluskája előtt.

Hozzávalók 15 db csinos galuskához
1 tojás 
5 dkg sertés zsír (libazsírból 4dkg kell)
10 dkg gríz
1 cs só
ízlés szerint petrezselyemzöld

Összedolgozzuk a hozzávalókat, és két darab kiskanállal decens galuskákat formázunk belőlük, amiket kicsit pihenni hagyunk egy tálcán, és csak utána tesszük bele a vegetás vízbe/külön kivett levesbe főni! Biztos siker :) Van valahol egy fotóm is a kiszaggatott galuskákról, ahogy megtalálom, felteszem )

2 komment

Címkék: tudástár leves

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr182620379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.12.16. 14:25:00

Bianka ez tuti recept :) És én is az voltam :)))

Bianka 2010.12.16. 14:25:00

Ez az ami nekem nagyon ritkán sikerül. Grízgaluska antitalentum vagyok :), ki fogom próbálni hátha
süti beállítások módosítása