2010.12.01.
11:35

Írta: diobisztro

Advent angyalai: az első kék köpenyben






Az adventről szóló összefoglaló kapcsán elkezdtem körbe nézni, mi is történik körülöttem? Írtam az adventi angyalokról, ki jön, mikor jön, milyen színű a palástja, aztán kaptam egy emailt a témában, így kicsit körbenéztem magamban, mi a helyzet?
http://diobisztro.blog.hu/2010/11/19/egy_het_mulva_advent_minden_amit_az_adventrol_tudni_erdemes
Az első angyal: azért jön, hogy meghallgassák az emberek.
Túl vagyunk az első vasárnapon, megvettük, elkészítettük az adventi koszorút, meggyújtottuk az első gyertyát. Hát...öööö, nálam ez ebben a formában elmaradt, de van egy megbízható adventi dísz, amit aktivizáltam, néhány kütyüt felszereltem, egy kis élő virágot beszereztem, a lakás nagyjából megvan, még fejleszthető:)
A karácsony még távolinak tűnik, messze van. Ez a hét még az átmeneté. A hírnök azt jelzi, közeleg az ünnep, ideje készülődni kívül-belül. Milyen ünnep közeleg? Erről külön tanulmányok születtek, én erről az archaikus hit-rendszert tartom szívemhez legközelebb állónak, amely arról szól, hogy a sötétségből elindulunk a fény felé. A lélek megkeresi a szív igazságát. Nem tartom igazán fontosnak a külsőségeket, de azt mindenképpen, hogy a Rudolf Steiner féle évkört valamilyen formában kövessük. Bármit teszünk, bárhogy tesszük, tudjuk, hogy mit miért. Számomra ez azt jelenti, hogy a tőlem telhető legegyszerűbb formában igyekszem belesimulni abba a természetes rendbe, ami tőlem függetlenül létezik. Használni a szimbólumokat, követni a szokásokat. Miért érdekes ez a ma nekem? Egy száguldó világban élünk, minden változást azonnal érzékelünk, minden eseményről azonnal értesülünk, minden következménnyel azonnal szembesülünk. Az idő múlását nem tudjuk megállítani, de az idő érzékelésével,  a változás érzékelésével a belső rendet fenn tudjuk tartani, vagy a nem rendet tudjuk érzékelni. Az angyalok persze nem szárnyas puttók és pufók, szárnyakkal rendelkező nem nélküli lények /bár sokszor hímnemben beszélünk róluk, az utóbbi időben sok nőnemű ábrázolással találkoztam, hiába új idők, új angyalok:))/. Jelenlétüket lehet érzékelni illatok, formák, hangok, érzetek formájában. A csönd, a fény, a zene, az illat jót tesz a figyelemnek.
Az angyalok jelenléte önmagunk jelenléte: ez az első angyal üzenete.

Szólj hozzá!

Címkék: tudástár

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr602620362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása