2010.10.16.
13:36

Írta: diobisztro

A gyerekek az édes perecet is szeretik - Frissítve :)


Biztos mondtam már, hogy Dóra anyukája nagy spíler (a lángosáról is megemlékez-tem), a borsóleveséért (meg persze a társaságért) elautó-zom egész Miskolcig :) Mesélték, hogy vendégek voltak náluk, és micsoda finom krumplis perecet készített, és mind egy szálig elfogyott - bírom az ilyen sikersztorikat, el is kértem a receptet, hogy alkalomadtán megalkossam én is. Az alkalom most előző jött el, amikor már elment apósom meg a dédi, de ugyebár itt maradt anyósom, és mivel bírják egymást a nővéremmel, gondoltam, áthívom őket, és csapunk egy családi délutánt. Hogy teljes legyen a család, a húgommal is megbeszéltem, hogy átjönnek. Na ők nem jöttek, de ezen nem nagyon lepődünk már meg (ez egy hosszabb történet, és egy családanalizáló blog témája lenne, nem ezé - viszont a húgom tényleg jól főz, biztos találkoztok majd a receptjeivel). Szóval ebéd után jöttek (mármint ők már túl voltak rajta, de mi 3 körül szoktunk enni, amikor felkel a kicsi), így gondoltam egy lágy laza desszertnek mindenképpen örülnének. És akkor beugrott a recept. Háát a kelttésztáktól kicsit mindig szemrángást kapok, mert nem vagyok benne biztos sosem, hogy elég jól megkelt e, meg az élesztő is vicceskedik néha.... A recept nem nehéz viszont egyszerű. A tésztából 20 db perec lesz.

Hozzávalók:
1 kg liszt (én sima lisztet használtam)
5 dkg élesztő 
langyos tej
1 ek cukor
4 közepes nagyságú héjában főtt krumpli áttörve és kihűlve

Felfuttatom az élesztőt kb 1 dl langyos tejben és a cukorban (azaz a langyos tejbe és cukorba beletöröm az élesztő, és hagyom őket kb. 3-5 percig - akkor jó, amikor "bugyog"), majd egy dagasztó - vagy mélyebb tálban hozzárakom a lisztes, krumplis, sós keverékhez, és összedolgozom a tésztát - kb. 5 percig dagasztom kézzel. Ha nem tetszik a tészta állaga, rakok hozzá egy kis langyos tejet még. Tiszta konyharuhával lefedve meleg helyen hagyom, míg kb a kétszeresére dagad (kb 30 perc). A tésztát ezután egyszer átgyúrom, majd henger alakúra kihúzom, és kb. 25 cm es rudacskákat csinálok belőle. Ne lepődjetek meg, a tészta kicsit üreges lesz! Pereceket készítek a rudacskákból, zsírpapíron hagyom konyharuha alatt még 1x megkelni őket, majd bő olajban, lassú tűzön (mondom lassú tűzön, mert ha nem, nyers marad a közepe, és kívül túlsűl) aranybarnára sütöm őket. A hagyományos fánknál kicsi nehezebb bumfordi pereceket kapunk. Porcukorral, fahéjas porcukorral, lekvárral, gyümölcsszósszal, almapürével stb. tálaltam. Akartam átvinni a szomszédba, mert azt hittem, hogy 5 felnőttnek, és 2 kiskorúnak sok lesz 20 perec. Hát nem az.... :)
Ui. kiderült, hogy Dóra anyukája nem ilyen kicsi pereceket csinál, hanem nagyokat, és fent egy csavarintással köti össze őket. Azaz nem kis tömzsi lesz - mint az enyém, hanem nagy és karcsú :) Majd legközelebb :))

Szólj hozzá!

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr92620298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása