2010.10.01.
12:28

Írta: diobisztro

Csoki torta bikáknak, az anyag benne van !!!!


A csokoládéval viszonyom van, bika lévén szeretem azokat a dolgokat, aminek súlya van, drága, szép, finom, jó illatú, értékes, csillogó. Ez a torta minden! Nagyon csokis, 50 dkg étcsokoládé kell hozzá 60% feletti kakaó tartalommal ez már anyag:-))). A torta azok közül a torták közül, amit eddig sütöttem mindent visz. Ízben, egyszerűségében, kezelhetőségbe, szóval CSÚCS.
HOZZÁVALÓK:
45 dkg cukor
10 dkg kakaópor
16 dkg liszt
10 dkg vaj
2 teáskanál vanília kivonat
10 tojás
csoki krém:
50 dkg étcsokoládé
2,5 dl tejszín
20 dkg vaj
A sütőt 180 °C-ra előmelegítjük.Egy 26 cm-es tortaforma alját kibéleljük.
A vajat és a vaníliát megolvasztjuk, hagyjuk hűlni.
A tojásokat egy keverőtálba ütjük, hozzáadjuk a cukrot, robotgéppel 8 percig keverjük, amíg könnyű, krémes habos lesz.
A kakaót és lisztet kétszer átszitáljuk, így kellő mennyiségű levegőt vesz fel.
Amikor minden elkészült, a száraz és nedves anyagokat összekeverjük laza mozdulatokkal, és kettéosztjuk a tésztát. Az előre kibélelt formába öntjük a felét, ha kihűlt kivesszük, újra béleljük a formát jöhet a másik tészta. Kb. 25 percig sütjük, tűpróba, ha nem ragad elkészült.
A krémhez az összetört csokoládét, tejszínt, vajat egy lábosba tesszük, gőz fölött kevergetve megolvasztjuk.
Levesszük a tűzről hűtőszekrénybe tesszük. Megfeledkeztem róla és teljesen megszilárdult, gyorsan 10-30 másodpercre mikróba raktam, utána robotgéppel habosra kevertem.
A tésztát a formában hagyjuk kihűlni, majd félbevágjuk. Így 4 db lesz, de nagyon magasnak találtam, így 3 rész töltöttem be, a 4.-et külön, ez lett a minta a családnak, a vendégek előtt kóstolhattak:-))
Szederből, málnából egy kis öntet is került mellé, amit még fagyosan tűzre tettem, ahogy olvadni kezdett egy jó evőkanál mézet adtam hozzá, és balzsamecetet. Frissen felvert tejszínből, még egy kis hab is került mellé. Szárított mentával megszórtam, ahogy elkeveredett a málna, szeder balzsamos levével+ a csoki fenséges íze itt minden egyben volt.
Nagyon jól megszilárdul, jól lehet szállítani, ha nem tombol a nyár nyugodtan lehet hűtő nélkül tárolni, ha mégis hűtő, akkor 1-1,5 órával a tálalás előtt vegyük ki a hűtőből.

Ui. Az én csokimániákus férjem lehidalt ettől a tortától, és nem bírta megenni ebéd utáni desszertnek, annyi rengeteg csoki van benne... A kicsinek persze meg sem kottyant... Nem emlékszem, mondtam e már, hogy bika a szentem is...? :) A.

2 komment

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr812620284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.10.01. 12:28:00

Mindenképpen:)) Ha túl vagy a megpróbáltatásokon, eszünk még együtt csokitortát:)) Amiért emlékeztettél, arra, miért is indultam el ezen az úton, csatlakozom hozzád és támogatlak, mától egy tisztító kúrába fogtam:))

Vali 2010.10.01. 12:28:00

Éppen, hogy csak rámertem pillantani. Nekem most nem szabad. Jajjjjjjjjj!
Nézz be hozzám kérlek.
süti beállítások módosítása