2010.11.03.
12:22

Írta: diobisztro

A leveles tészta színre lép édes és sós ízekben 30 percben


A hétvége kicsit sűrűre sikeredett program szempontjából. Jöttek hozzánk, mi mentünk. A kései ebéd, vagy a korai vacsora nem is tudom  nem volt sehol, mi pedig nagyon éhesek voltunk:)) Anya főzött egy isteni kacsa levest, de a második fogás még csak a fejünkben létezett :)) Amikor vásároltam vettem leveles tészta és rétes lapot előre csomagolva, bármikor jó lehet címszóval. Most elérkezett a bármikor ideje. Nem sütöttem még soha kész tésztából, de annyit jó hallottam róla, gondoltam egyszer kipróbálom. Gyorsan feltérképeztem mi van otthon, amiből gyorsan lehet valamit alkotni, alma és bacon szalonna. A bacon Tesco saját márkás kiszerelés, mindenképpen ajánlom kipróbálni, nagyon jó minőségű a zsír és hús aránya kiváló.

Hozzávalók 4 főre
1 csomag leveles tészta 270 gr-os (24x40-es lap)
2 db alma
4 szelet bacon szalonna
mézes sütemény fűszerkeverék
maradék sajt (nálam g.padano)

Az almát félbe vágom, kiveszem a magházat. Citromos, cukros vizet felforralok, beleteszem az almákat és annyira megpuhítom, hogy még szeletelhető legyen és puha, hogy feltekerhető legyen. Kihűtöm, és vékony szeletekre vágom.
A sütőpapíron előkészített tésztát 8 egyforma kb.1,5-2 cm-es szalagokra vágom hosszanti irányba.
4 db-ot megszórtam cukorral és a mézes sütemény fűszerrel. Balról jobbra kicsi átfedéssel beletettem a felszeletelt almát, és jobbról balra irányban feltekertem a végét összenyomtam.
A másik 4 db-ot megszórtam reszelt sajttal a szalonna csíkot félbe vágtam, hogy ne lógjon ki a tésztából, és feltekertem azt is.
Így lett 8 db édes és sós sütemény. A sós változatot rukkola salátával balzsamecetes öntettel főételnek is el tudom képzelni, nagyon laktató, finom, gyors vacsora lehet.
Így történt, hogy leveles tészta színre lépése a repertoárban megmentett az éhenhalástól, és mindenki elégedettem zárta a napot:)

6 komment

Címkék: desszert édes desszert sós

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr632620319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.11.03. 12:22:00

Mázlista:))) Majd jól utána nézünk itthon lehet-e valami hasonlót találni.

Maja 2010.11.03. 12:22:00

ezt Floridabol hoztam, valami paprika-féle van benne ami csipos, de nem hasonlit sem a magyarhoz, sem a chili-hez. Igazabol New Orleans-ban nemzeti fuszer, gondolom dél-amerikabol szarmazik, de semmi masbol nem tudtam kihozni ezt az izvilagot, ugyhogy kénytelen voltam amerikabol rendelni egy ismerosomon keresztul amikor nekem elfogyott. Van egy étterem-lanc az USA-ban, ugy hivjak, hogy Bubba Gump, ott csinaltak ezzel a rakot, de amit én csinalok annak is van olyan ize, mint amit ott adtak - és sokkal olcsobb :) itt lehet olyan elore fozott rakot kapni, aminek csak a farkat hagyjak meg, hogy meg tudd fogni, a tobbi része le van tisztitva - hat mesés dolgokat lehet kihozni belole - grillezni is nagyon szeretem...

diobisztro 2010.11.03. 12:22:00

Ez cajun fűszerkeverék mit takar? mihez haszonló?
indiai, kínai, mexikói jellegű?
Nagyon jól hangzik, a rák egy csoda pók, mindenbe, mindennel szuper:))

Maja 2010.11.03. 12:22:00

csak kis olajon (amiben van némi boroka-bogyo, kakukkfu, bazsalikom) sok fokhagymaval, citrommal, cajùn füszerkeverékkel és kevés cognac-kal megforgatom, rizzsel. gyors, könnyü - igazi vacsoranak valo dolog... megyek is :)
Majd megirom hogy sikerult a leveles tészta :)

diobisztro 2010.11.03. 12:22:00

Őszintén, nem gondoltam, hogy sikerülni fog, de igen ...:)))Nagggyon jóóóóóóó!!
A rákból mit főzöl? Abból is hmmmmmm...kár, hogy nem szeretek enni:)))))))))

Maja 2010.11.03. 12:22:00

ez jol néz ki, s nalam mindig van itthon minden hozzavalo :) - lehet, hogy kiprobalom holnap, mert ma mar garnélaràk-ra kaptam megrendelést :)
süti beállítások módosítása