2010.09.14.
10:08

Írta: diobisztro

Sertés szűz kerestetik


Találtam egy remek egyszerű receptet, akkor szeretek főzni igazán, ha egy órán belül enni is tudunk.
Az étel megszületett. Természetesen nem egy receptet főztem le szó szerint, hanem különböző receptek motívumait ötvöztem.
Az alapötletet egy szűzpecsenye adta burgonyaropogóssal a Stand Bistro, étlapjáról.
Az első kihívást a szűz beszerzése okozta:): az ember naiv lánya azt gondolja, hogy csak ÚÚÚÚÚÚGY bemegy a bármilyen boltba, ahol húst árulnak, megveszi azt a nagyon fontos 60 dekát, amire elengedhetetlenül szüksége van, hiszen MOST alkotni akar, valami nagyot, de NEM. . …egy bika megoldja…. Vagy így, vagy úgy, de a szűz az asztalon lesz.……megoldottam. A Garay piacon, igaz nem nagy tételben, igaz nem minden hentesnél, de egynél ott volt; mindig az EGY a lényeg, EGY legyen ott és akkor, amikor annak ideje van:)….frissen, gusztusosan, ahogy azt láttam, amikor a receptet olvastam, az egyik darab pontosan 60 dekás nagyságban , ahogy az elő van írva, tudtam, megvan.

A húst 2 ujjnyi vastag szeletekre vágtam, és tenyérrel kilapítottam; ha kicsit cizelláltabban akarjuk a műveletet végezni, széles pengéjű kés lapjával is megtehetjük (a lapítást). A hús állaga, natúr íze is remek, emlékeztet a marha bélszín állagára. Só, bors, kicsi olaj, hűtőbe kerül sütésig.
A köret kelkáposzta volt az eredeti receptben blansirozva, na ezt egy kicsit átszabtam…..
Chilinél olvastam, aki Lila fügénél látta, engem pedig kíváncsivá tett.
Nem csalódtam. Fejes káposzta a sütőben 220 fokon cikkekre vágva, olajjal, sóval, borssal, kicsit vízzel sütés közben megspriccelve. Igen.
Tökéletes. Az az íz, amit a káposztás cvekedliben szeretünk, gyorsabban, töredék kalória tartalommal, ezt továbbgondolva bármilyen rétes alapra ráhelyezve, nem is folytatom………., ez most a szűz napja.
Anyuka kelbimbóval lepett meg, gondoltam, ha már káposzta nap van miért ne? A kelbimbót blansiroztam (vízben só, őrölt kömény, szódabikarbóna) majd olvasztott vajon átforgattam, közben megszórtam barna cukorral, sóval „és már indulok is” (by Rapülők).
A burgonyaropogóstól kicsit fáztam, leginkább a reszelés részétől, de drága barátném háztartási gép gyűjteményének része egy kiváló aprító gép, a végeredmény gyors és tökéletes. Már csak 2 db tojás, 15 deka liszt, 3 cikk fokhagyma, só, bors egészítette ki a 30- 40 deka burgonyát. Teflon serpenyőben kevés olajon sütöttem, Anyukánk, nagymamánk, petrezselymet aprít bele, bő olajban süti, ahogy tetszik.
Az étel szempontjából az egyszerűbb fűszerezést választottam.
Nem volt más hátra, mint tálalni, erre két megoldást is kigondoltunk…. elégedettem voltam a látvánnyal:)
A próbát a fiúk jelentették.
Remélem nem azért dicsértek, mert biztatni akartak, vagy abban reménykedtek további „alkotásaink”, első kritikusai lehetnek? Ám a cinkos mosoly minden kételyt eloszlatott. Valódi biztatásnak látszott.
Ez így rendben is van, ezért a mosolyért dolgoztunk:)

Ime a recept 4 fő részére

60 deka sertés szűz, só, bors

burgonya ropogóshoz:

30 dkg burgonya
2 db tojás
15 dkg liszt
2-3 cikk buci fokhagyma
0,50 -0,70 dkg fejes káposzta, cikkekre vágva
só, bors, olaj

Szólj hozzá!

Címkék: sertés

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr762620274

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása