2010.12.31.
10:54

Írta: diobisztro

Esti partyra - gyors tojáslikőr (nem csak nőknek...)


Amikor kicsi voltam, emlékszem, hogy anyuék vettek - ünneptől függetlenül - tojáslikőrt, és megengedték nekünk gyerekeknek, hogy amikor ők megitták, mi kinyalogathassuk a poharat. Olyan izgi és felnőttes volt, hogy odavoltam a tojáslikőrért (bár én a málnaszörpöt is víz nélkül szerettem szintén újjal "inni" a pohárból :)) Amikor nagyobb lettem, és alanyi jogon vehettem alkoholt, egy időben csoki flippet ittam, aztán Hollandiából Advocat-ot (vagy Advokaat, ami hollandul tojáslikőrt jelent, és ugyebár nagyon hajaz az angolszász advocate vagy a holland advokaat szóra, ami ügyvédet jelent - biztos az ital okozta locsogós hangulat miatt van szóegyezés :) - ja igen, az eredeti receptben brandy van) hoztam, amit inni nem nagyon lehet, de kanalazni tökéletes. Szóval nálam az ilyen likőröknek hagyománya van (sőt, mint kiderült, van egy komoly, megbecsült, idős, tapasztalt, szupermacsó férfiismerősöm, aki szintén csak a likőröket szereti, a Bayley's-t meg hasonlókat - így a látszat sokszor csal, sokan csak azért nem isszák, mert férfiatlannak tartják... Hihetetlen .... :)). 


A fentiek miatt már régóta szemeztem a tavalyi adventi Éva receptjével, aztán az utolsó pillanatban dupla adagot csináltunk Dórával a biztonság kedvéért. Nekünk karácsony folyamán már elfogyott egy üveg, ennek a receptnek az előnye, hogy nem kell vele heteket várni, hogy összeérjen, ha még most bekeveritek, estére már fogyasztható, és ha mégsem (ami nem valószínű) fogyna el, akkor viszont eláll még min. 3 hétig, ám ekkor kétnaponta rázd össze (ha elfelejted, sem lesz semmi baja....).

Hozzávalók:
0,5l vodka (az akciós Lidles tökéletes, de speciel rummal is ütős, ha valaki flancolni szeretne)
0,4 vagy 0,5l főzőtejszín, attól függően, hogy milyen kiszerelést találtok, de arra figyeljetek, hogy rendes tejszín legyen, ne valami növényi izé
30dkg porcukor
1 vaníliás cukor vagy 1 rúd magocskái
5 tojás sárgája

A tejszínt felforraljuk (óvatosan, és épp csak forrjon, azonnal kapcsoljuk le!), a tojás sárgájákat pedig habosra keverjük a porcukorral, és a vaníliával. A sárgájás cukorhoz keverjük folyamatosan adagolva a vodkát, majd amint a meleg tejszín visszahűl, folyamatosan adagolva adjuk hozzá a tejszínes tojásos keverékhez, és kész is. Töltsük üvegbe és rakjuk hűtőbe. Kb. 1.25l lesz belőle. Nagggyon finom. Ja igen, mivel habos volt a keverék, az üvegben majd egy kicsit összeesik a mennyiség. A másik üvegnek ma csapunk a nyakára, biztos nagyon jól kiegészíti majd az antibiotikumot, amit szedek :) BUÉK mindenkinek!

Ui. Ma, 5 héttel a likőr elkészülte után ittam meg a végét: most még sokkal finomabb, krémesebb és testesebb volt, mint amikor elkészült. Nem tudtam letenni..... :)

3 komment

Címkék: ital

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr132620395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bianka 2010.12.31. 10:54:00

Boldog és Sikerekben Gazdag Új Évet Kívánok

Ritmus 2010.12.31. 10:54:00

Ütős hatása lesz az alkohol és gyógyszer együttesnek!... :DDD
Boldog Új Évet kívánok!!!
süti beállítások módosítása