2010.12.01.
08:08

Írta: diobisztro

A muffin svédül - az alap muffin receptem

Emlékeztek - amikor anyának akartam muffint sütni kiderült, hogy átmenetileg elveszett a szakácskönyvem? Mármint amiben gyűjtöm a recepteket. Kénytelen voltam másik külső segítséget kérni, de azóta hála felleltem a könyvet, és most megosztom veletek a receptet - mondom A receptet. A receptet évekkel ezelőtt egy fénymásolt papírdarabon lőttem az Ikeában, gondolom a muffinsütő promóciója akart lenni. Én amióta az eszemet tudom, e szerint sütök muffint, illetve ezt az alaptésztát variálom. Mivel a mama nagy muffin fun, ezért ma is sütöttem egy tepsivel, de tuti ami biztos - meg hogy nekem is meglegyen, ha legközelebb elhagynám a könyvemet - megosztom veletek az alapreceptet is. 

Alaprecept 16 db nagy muffinhoz
29 dkg liszt
2 tojás (akciós tojásból 3)
20 dkg cukor
3 ek lekvár 
1/2 cs sütőpor
5 dkg kakaópor (sima)
5 dkg tört csoki

A hozzávalókat fakanállal összekeverjük, de nem dolgozzuk ki. Kapszlikat teszünk a muffinsütőbe, nagykanállal kiadagoljuk a tésztát, és 180 fokos előmelegített sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük (tűpróba).

Mai változat

29 dkg liszt
2 tojás (akciós tojásból 3)
20 dkg cukor
3 ek lekvár (ha valaki, mint én ma elnézi, és a két éves szilvalekvár helyett a szuperfinom eperlekvárját használja fel, akkor 4 ek)
1/2 cs sütőpor
10 dkg durvára tört dió

Az elkészítése mint fenn, annyi különbséggel, hogy a diót előtte serpenyőben kicsit megpirítottam. Mivel ebben a receptben nincs tej, tejérzékenyeknek is adható. Nagyon finom dió helyett mákkal és meggyel. Figyeljetek, mert a csini mintás kapszlik néha nehezen jönnek le a muffinokról - nekem eddig legjobban a Tescóban kapható "galléros" vált be.  

Szólj hozzá!

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr332620361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása