2010.11.26.
12:19

Írta: diobisztro

Gázsütő versus elektromos sütő - hőmérsékletek/fokozatok


Dóra a hétvégén még nem tudja, milyen sütőn fog sütni, ezért gyorsan csináltam egy táblázatot, amiben látszik, hogy melyik hőmérséklet az elektromos sütőn milyen fokozatnak felel meg a gázsütőn.

1. fokozat= 160 C fok
2. fokozat= 175 C fok
3. fokozat= 190 C fok
4. fokozat= 205 C fok
5. fokozat= 225 C fok
6. fokozat= 245 C fok
7. fokozat= 255 C fok
8. fokozat= 275 C fok



Akinek ennél több fokozata van, az elvileg fokozatonként plusz 20 C fokot jelent. Az infó az Éva Magazin decemberi számából van, ők meg a Gázművek ügyfélszolgálatától szerezték, így gondolom megbízható :) A képen egy olyan sparhelt van, mint amilyen még nagyanyámnak is volt - amikor kicsi voltam ezen főzték a bablevest, meg a töltött káposztát nekünk. A reggeli lapcsánkát már ne is említsem... És kukoricacsuhéjjal fűtötték. A spájzban meg kolbász volt felaggatva. Majd 40 év alatt meg ide jutottunk - én most épp ilyet szeretnék: 

 _                          

Őszintén, én már annyira hozzászoktam az elektromoshoz, hogy nem tudnék már nagyon gázsütőben sütni. Anyósomnak meg anyunak az van, de csak addig vállalom a munkát, amíg a sütőbe kell tenni, onnantól átadom... És ti? Gáz az indukciós tűzhely? A tesóm esküszik rá, én meg ebből még elektromosat sem tudom megszokni, csak a gázosat.

3 komment

Címkék: tudástár

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr362620357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csacsipapa 2010.11.26. 12:19:00

A profi sütők tudják a 300 fokot.Otthonra az teljesen felesleges.A régi fa tüzelésű sütők tűzhelyek kemencék izhatását semmi nem pótolhatja jóllehet a mai modern épületekben ez kevéssé megvalósítható.Lángnak jobb a gáz sütőnek meg elektromos hőlégkeveréssel grill funkcióval.

diobisztro 2010.11.26. 12:19:00

Tök őszintén a neten is utána néztem, mielőtt felraktam volna ezt, és ugyanezt láttam mindenhol - és ki kell ábrándítsalak, tényleg van 275 fok a sütőkön, sőt a pl. Bosch tud 300 fokot is ld. pl. itt http://www.modernkonyha.hu/konyha/beepitheto-suto-tuzhely/bosch-sutok-tuzhelyek/bosch-hba63b250-beepitheto-suto.

Bombadil Toma 2010.11.26. 12:19:00

szerintem ez a táblázat nem stimmel. eleve a villanysütők max 250 fokra melegíthetők (a gázosok sem sokkal magasabbra), és a közepes azaz 180-190 fokon sütést mindig a 6-os fokozattal szokták együtt emlegetni a receptekben/főzőműsorokban...
süti beállítások módosítása