2010.11.20.
08:41

Írta: diobisztro

A ma kissé utálatos Dédi szuper pogácsája



 Ma megyünk haza, és este pogácsát rendeltem a déditől az útra - persze, amikor a fotókat készítettem a bloghoz, rögtön megkaptam, hogy "Kisfiam, neked kell megtanulnod a pogácsámat, mert anyád már 10 éve tanulja, és még mindig velem csináltatja...", mondja ezt a dédi Kornélnak... Hát ilyen környezetben tengetem a napjaimat :)) A dédi - mint említettem volt - sok mindenben szuper, ilyen pl. a pogácsája. A tészta egy sima kis kelt tészta, a lényeg, hogy csinosak legyenek a pogácsák - amikor én csináltam először, megkaptam, hogy az íze nem rossz, de nem olyan csinos, mint az övé.... No comment :)
Hozzávalók kb. 70 db apró pogácsához (a kicsi szaggatóval, vagy lisztes stampedlis pohárral szaggatva)

80dkg liszt
25dkg ráma
1ek zsír

2dl tejföl
1 kk só
1 lapos k cukor
2,5dkg élesztő (fél)  
1 tojás

Az első három hozzávalót összemorzsolom, a második adag hozzávalót egyszerűen összekeverem, nem kell igazán megvárni, míg felfut az élesztő. Aztán a két elegyet összegyúrjuk, hogy könnyen kezelhető tésztát kapjunk. A kész tésztát vagy egész éjszakára a spájzban, vagy 2,5 órát melegben hagyjuk addig kelni, amíg kétszeresére nem nő. A kész tésztát átgyúrjuk, ujjnyi vastagra kinyújtjuk, késsel beírdaljuk a tetejét, majd  lisztes szaggatóval kiszaggatjuk. Utána egyenként kézzel csinosan magasra formázzuk a pogácsákat, tojássárgájával megkenjük a tetejüket, és egyenként belemártjuk a reszelt sajtba. Lehet rá köménymagot is tenni.


Előmelegítjük a sütőt 200 fokra, majd amikor betettük a pogácsákat, azonnal levesszük 180 fokra, és kb. 30 perc alatt készre sütjük őket. A dédi pizzasütő lapon, mindenfajta zsiradék nélkül süti a pogácsákat. Addig bírjuk ki, amíg langyos lesz, mert megfájdulhat a hasunk :) Konyharuha alatt másnapig is nagyon finom lesz.

9 komment

Címkék: desszert sós

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr772620345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.11.20. 08:41:00

Vali b.szus most láttam hogy írtál, ne haragudj!!! A Dédi mindig ennyit tesz bele, nekünk nem sótlan, de ez lehet hogy a mi hibánk. Örülök, hogy megcsináltad, és ízlett :) Boldog Karácsonyt! A.

Vali 2010.11.20. 08:41:00

Szia!
Most sütöm éppen ezt a pogácsát dédid után. Lenne egy kérdésem nem kevés ez a só mennyiség, mert én valamivel többet tettem bele, de még mindig sótlannak érzem. Különben isteni.

diobisztro 2010.11.20. 08:41:00

... Isának megmutattam a képeket, és tök meghatódott, amikor így látta a Dédi kezeit :)

diobisztro 2010.11.20. 08:41:00

nyugi, nekem sem jutott volna magamtól eszembe :) és amikor megpróbáltam rászórni, azonnal kaptam érte, hogy ne pazaroljam a sajtot :)) jah kérem, rend meg spórolás volt az ánti világban :))

dióhéj 2010.11.20. 08:41:00

ez mekkor ötlet már mamám, belemártani a pogácsát a reszelt sajba...ó....holnap pogácsát sütök :)

Bianka 2010.11.20. 08:41:00

Ők tudják az igazi titkot, csodásak

alonee 2010.11.20. 08:41:00

Én speciel nem vagyok hipochonder, bár több tucat komplett rákkal küzdöttem meg, a többi igazán ritka, veszélyes, egzotikus betegségről nem is beszélve. Tegyem hozzá , epikus gyógyulási metodikákat produkáltam, igazi orvosi csodaként. Amint meghallottam egy új betegség szimptómáit rögtön elkaptam. Minden tünet egyszerre és azonnal jelentkezett nálam, igaz, hála az égnek, a régebbi halálos nyavalyámat mintha elfújták volna. Node hipochonder? Ugyan már. :)

diobisztro 2010.11.20. 08:41:00

A Kormél tömte magába a tésztát, nem győztük lefogni... És MINDEN pasi HIPOCHONDER!! :) Kornél is, úgyhogy ez tuti genetikus :))

alonee 2010.11.20. 08:41:00

Ki az a hülye aki a diétát kitalálta, mikor ilyen csodálatos kaják vannak? Teljesen megértem, a nagymama, dédi pogácsáját majszolva lehet visítva nevetni a látványkonyhás sznobokon. Igen, látványkonyha rasszista vagyok. Ja igen, pogácsakészítés közben érdemes, puha cicatalpakon odaosonni a kelő tésztához és csípni belőle egy fél marékkal és igen, forrón a legjobb. Férfiember nem gondol a jövőre, ha hasfájás lesz, majd nyafogunk. Én nyafogásban pl. világbajnok vagyok.
süti beállítások módosítása