2010.11.13.
22:48

Írta: diobisztro

A pizza, amit Dóra utál


Reggel ugyebár Dóránál reggeliztünk - Isa, a gyerek, Áron és én. Szerintem nem mostanában fog minket megint meghívni, mert a gyerek kicsikét leamortizálta a "szuperminimál" kéróját bútorilag meg csecsebecseileg.... :) Utána irány a Városliget nagyjátszótér, ahol igyekeztünk a kicsit minél jobban lefárasztani, ami több-kevesebb sikerrel, de összejött. Irány 1-kor haza, gyerek lefektet, hétvégi stratégiát leegyeztet, aztán irány az Aldi meg a Tesco, ahol megejtettük a bevásárlást. Itt szeretném megjegyezni, hogy az Arbatban újfajta, epres túró rudi érkezett, ami a mákos mellett nagy kedvenccé vált azonnal... Mire hazaértünk, tök sötét lett, a fiúk farkaséhesek voltak, így egy-két szendviccsel gyors tűzoltásba fogtunk addig, amíg a tervezett pizza elkészült. Még mielőtt elindultunk volna, találtam a szekrényben egy októberben lejárt porélesztőt, amit langyos tejben két kanál cukorral felturbózva igyekeztünk felfuttatni. Mire hazaértünk, a porélesztő úgy felfutott, mint a fene (itt üzenem Kriszta barátnémnak: a porélesztő is habosra felfut, baby :)). Aztán Dóra összeállította a pizza tésztáját e szerint: http://diobisztro.blog.hu/2010/07/27/bisztro_pizza. Ráültettük a radiátorra, és vártunk. Közben összeraktunk Saci szomszédasszony kérésére egy csoki mousse-t, amiről Kornél születésnapja kapcsán olvashattatok már itt: http://diobisztro.blog.hu/2010/08/02/egy_szuletesnap_kronikaja_izekben_fotok_kesobb (lesz fotó is már). Vártunk, és hát nem sok minden történt. Dóra ott tartott, hogy kihajítja az egészet, és a friss élesztővel újrakezdjük, de aztán én is megnéztem, és szerintem semmi baja nem volt a tésztának. Innentől minden mindegy alapon folytattuk a műveletet: Dóra kézzel kiszaggatta, és lángosra hajazó mozdulatokkal helyes kis kerek pizzákat készített. 
Kétfajta pizza alapot csináltunk:
A. Paradicsomos: általam még a nyáron aszalt, kb. 10 dkg paradicsom, általam készített, teljesen natúr kb. 1.5dl paradicsomlé, 3 ek olivaolaj, só, bazsalikom, és 3 nagy gerezd fokhagyma összeturmixolva. 
B. 5dkg túró. 5 dkg brinza, só, 5 ek tejföl, bors.
Feltétek:
1. paradicsom alap, prosciutto sonka, Grande Padano - ez egy kicsit száraz lett.
2. paradicsom alap, mangalica kolbász, trappista sajt - csúcsszuper.
3. paradicsom alap, serrano sonka, trappista - finom.
4. túrós alap, serrano sonka, trappsita - extra finom.
5. túrós alap, kecskesajt - finom.
Előmelegítettük a sütőt, és 13 perc alatt készek lettek a kicsikék. Ja igen. És amiért én csináltam a postot: Dóra utálja őket, mert nem úgy sikerültek, ahogy ő eltervezte. PEDIG finomak lettek, mindkét fiú teleette magát, és szerintem csinosak is. Ittunk mellé finom Villányi rosét. A tökéletes estét a Szex és New York 2. része koronázta meg. Jó kis este :)


ui.....na jó nem utálom, de legközelebb nem megyek szembe a megérzéseimmel:)) úgy tűnt működik ez a szárított élesztő, de nem nekem. Úgy nézett ki, mint a rendes élesztő, de nem az volt.A legjobb, ha minden igazi:))friss. Sok pizzát sütöttem már, de a tészta kezelhetetlen volt, a leglassúbb csiga is célba ért volna mire megkel.Szóval szárított élesztőt csak, vészhelyzetben, de leginkább SOHA!!! (D)

1 komment

Címkék: pizza

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr592620334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flóra 2010.11.13. 22:48:00

Nagyon jól néz ki a képeken a pizza!!!




Éhes lettem... :D
süti beállítások módosítása