2010.11.10.
13:46

Írta: diobisztro

Nyúlcombok, egyszerűen, fűszeresen, olívabogyós csicsókával, sült répával



Szeretünk főzni, keressük az új ízeket, alapanyagokat. Annám kutatása során egy tanulmányra bukkant, miszerint egy átlagos magyar család 18 féle ételt főz rendszeresen. Ezen annyira elborzadtunk, hogy egyrészt elkezdtük a saját családunk főzési szokásait megnézni, másrészt elhatároztuk, hogy megpróbáljuk ezt a számot némiképpen, tőlünk telhetően javítani. Így vettük fel a nyúlhúst a repertoárba. Készítettünk belőle levest, gyors kaját, és egy egyszerűen elkészíthető sültet. Nagy kedvencem az Osso bucco, kicsit hosszadalmas az elkészítése, de minden fáradtságot megér, zseniális étel, az alap ötletet ez adta, a másik kedvencem a konfitálással készült sültek, ezt a két gondolatot próbáltam ötvözni ebben a receptben. Az Osso bucco-ból a gremolatát, azaz a petrezselymes, citromos, fokhagymás aprított fűszerezést, a konfitálásból, a pácolás jött, csak a   befejezés a pirítás lett nem párolás, lerövidített idő alatt a hús jellegéből adódóan. A végeredmény egy 1 óra alatt elkészíthető, finom omlós sült lett. A körettel egy laktató, mégis 100%-ban a modern, alacsony kalória tartalmú étel készült. Egy főre 2 db egész nyúlcombot számoljunk a férfiembereknél, nők esetében a körettel 1 db is elegendő tökéletesen laktató.

A combokat előző este bepácoltam, úgy, mint amikor konfitáláshoz készítem elő a húst. Tehát durva sóval összekeverem a kakukkfüvet, az összetört babérlevelet, rozmaringot, borsot. Jó alaposan bedörzsölöm vele a húst, egy éjszakára a hűtőbe teszem.





Másnap letörlöm róla a pácot, apróra vágott hagymát pároltam, majd erősebbre vettem a lángot és körbe pirítom a húst, figyelni kell a hagymára ne égjen le, visszavettem a hőfokot hozzáadtam a bort, hagytam párolódni. Közben előmelegítem a sütőt 200 fokra. A tepsibe  vaj, olíva olaj keveréket melegítettem.




A vaj másik felét feldaraboltam a combokra tettem. Meglocsoltam ½ citrom levével. Kb.15-20 perc, akkor jó, ha beleszúrunk egy éles kést és elválik a csonttól, ez nagyon hamar bekövetkezik, figyeljünk, ne olvassunk regényt közben, egy kis bor, zene jöhet, de ne távolodjunk el a sütőtől 3 m-nél messzebbre:) kivéve, ha beállítunk egy csörgőórát:)

Hozzávalók: 2 főre
•    4 db egész nyúlcomb
•    1 citrom
•    1 ág rozmaring lehet szárított is 1 tk
•    2-3 ág kakukkfű ha szárított 2 tk
•    2 ek olívaolaj
•    10 dkg vaj
•    1 gerezd fokhagyma
•    2 db közepes hagyma, (lehet vegyesen újhagyma, póré, vagy vöröshagyma is)
•    1,5 dl fehérbor
•    só, bors frissen őrölve

gremolátához:
•    1 csokor petrezselyem
•    a citrom héja lereszelve
•    1 gerezd fokhagyma átnyomva, vagy nagyon apróra vágva
Tálaláskor ezzel a keverékkel szórtam meg a húst. Ez azért jó, mert üde friss ízt ad a húsnak.

körethez:
•    50 dkg csicsóka
•    30 dkg burgonya
•    10-20 szem olíva bogyó durvára vágva
•    vaj, tejszín, szerecsendió, só, színes bors
Gyakorlatilag egy krumplipürét készítünk. A csicsókának magas a rost tartalma, alacsony a keményítő tartalma, ezért kell a krumpli mellé, kicsit édesebb a csicsóka, mint a krumpli, ezért jó az olíva bogyó.
Finom lesz, bátorság…

sült répához:
•    fejenként 3 db répa
Elő kell főzni sós vízben kb.10 perc alatt,  majd mehet a sütőbe a hús mellé, külön tálban olajjal meglocsoljuk, kakukkfüvet szórunk rá. Együtt sülnek meg a hússal kb.15-20 perc alatt. A répa sütve egy teljesen más dimenzió önmagához képest.

Ui. Nagy Tesz-Vesz rajongó vagyok, a csicsókára is ott bukkantam. Macerás. de finom.... :) A.

Szólj hozzá!

Címkék: nyúl

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr22620327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása