2010.11.07.
12:45

Írta: diobisztro

Anya kedvence - almás mufffffin


Voltunk most templomban - ma egy éve keresztelték a gyereket. Nálunk a család rom. kat, az apja nem vallásos, anyukám görög katolikus. Mondanom sem kell, hogy a gyerek is görög katolikus lett egy református keresztapával és egy rom. kat. keresztanyával :)) Kispesten a Halászcsárdánál kereszteltük a gyerkőcöt fél évesen, és pont akkor érkezett egy új pap is az egyházközségbe, azaz Kornél lett neki az első :) Ma a mama kitalálta, hogy mondat a gyerekért misét, így a gyerekkel és a keresztanyjával felszerelkezve templomba mentünk. A mise 20. percében kiszólt az atya, hogy anyuka mostanra már biztos nagyon fáradt... :) A gyerek hősiesen bírt 30 percet, aztán úgy döntöttünk, kimegyünk. Szaladgáltunk, elvoltunk, majd a mise végére visszamentünk. Az atya örült, hogy megnőtt a gyerek, még ott maradtunk egy kicsit beszélgetni, voltak més gyerekek is, szóval jót tett a lelkünknek az a másfél óra na, különösen így karácsony előtt... És akkor a szuper muffin recept (ami nálunk muffin, nem máffin...): a mama nem szereti a csokis sütiket (és én sem ugyebár), ezért amikor az ő kedvéért sütök muffint, akkor minden más kerül bele. A mai kimondottan jól sikerült mert ugye kedvezni akartam anyának: én alapjáraton az Ikeás muffin sütők mellé adott receptet szoktam variálni, de valahova elkevertem a szakácskönyvemet, így kénytelen voltam a nethez fordulni. Egy Stahl-féle receptet dolgoztam fel, és kicsit kevésnek tűnt a tészta a kapszlikban, az íze fergeteges lett.

Hozzávalók 12 db-hoz
12dkg liszt
15dkg cukor (kb 5 barna volt belőle, mert elfogyott a fehér)
15dkg olvasztott vaj
2 nagy ek darált dió
2 tojás
1kk fahéj
3 kisebb alma



Az almákat megpucoltam, csumáztam, feldaraboltam, és elosztottam a kapszlik között. Előmelegítettem a sütőt 190fokra (keverte a levegőt). Nagyjából összekevertem a tésztát (tessék-lássék), azokat is szétosztottam, ráadagoltam az almára, és irány a sütő. Nem fényezném magam, de bitang jól sikerült :) November utolsó hétvégéjén (Advent első vasárnapja) lesz megint gyerekes mise - viszünk majd a törpéknek is, csak akkor a kicsi muffin sütőben csinálok belőle 24-et. Ja, és elnézést, hogy ma nincs csini fotó, de rohanunk vendégségbe, és már késében vagyunk :))))

Szólj hozzá!

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr732620322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása