2010.10.26.
14:00

Írta: diobisztro

Csirke combok erdőmester módra


Gyorsan kellett összedobnom valami  tartalmas kaját. Ilyenkor hűtő kinyit, gyors vizit, csirkecomb volt, hagyma lepirítva, húsos szalonna, laska, és csiperke-gomba. HAJRÁ!
A húst és hagymát fel-olvasztottam, a szalonnát megsütöttem, kivettem a zsírból, a hagymát hozzá-adtam, összemelegítettem. A húst elősütöttem, a hagymás zsiradékon, kevés száraz fehérbort adtam hozzá hagytam elpárologni az alkoholt. Közben hozzáadtam a félre tett szalonnát, laska gombát felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje. Amikor már majdnem készen volt a maradék csiperkegombát négyfelé vágtam, megpirítottam. Közben gyors krumplipüré.

Hozzávalók:
3 csirkecomb
2 közepes vöröshagyma
5 dkg császár szalonna
0,5 kg gomba
0,5 dl száraz bor

Nagyon jó, őszies ízű étel kerekedett belőle, benne volt az erdő illata. Osztatlan sikert aratott:))

PS: A csirke comb, bőr nélkül mindössze 37 kalóriával tartalmaz több energiát, mint a csirke mell, viszont ízben alkalmasint többet tudunk kihozni  a combból, mint a melléből. A zsiradék kérdése mindig előkerül, ne legyen túl sok, és ne legyen kevés, mert akkor nincs íze az ételnek. Jó megoldás a látható zsiradék eltüntetése, az alapból zsírszegény húsokkal való főzés hétköznapokon, ünnepnapokra tartogassuk a tartalmasabb vörös húsokat, zsírosabb szárnyasokat. Jobb, ha a zsiradékot mi magunk adjuk az ételhez, egyrészt szabályozni tudjuk milyen zsírosan szeretnénk enni, másrészt, lélekben  azt érezzük, hogy tettünk valamit az egészségünkért:)

Szólj hozzá!

Címkék: csirke

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr482620307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása