2010.10.21.
15:40

Írta: diobisztro

Jean, ma pharmezános pharajfelfújt legyen a diné - na, ilyet is csak egy nő kérhet!

Annnnnyira izgultam, hogy sikerül e majd a felfújtam (a könyv, amiből inspirálódunk apa tavalyi karácsonyi ajándéka, a Reader's Digest gondozásában megjelent szakácskönyv), titkon reméltem, hogy Dóra majd kiveszi a kezemből a kezdeményezést, és nem kell beégnem vele. DE ANNYIRA EGYSZERŰ és OLYAN GYÖNYÖRŰ!!! Komolyan, a büszkeség majd szétvetett, különösen, mert közben befutott Mariann barátnőnk is, a szupertehetséges virágkötő - mi per "virágos Mariannak" hivatkozzuk egymás között-, meg ugye ott volt életem férje, és csak nem maradhattam szégyenben, ha már Dóra rittyentett múltkor egy szuper csokiszuflét. Szóval aki eddig ódzkodott, ne habozzon tovább, rajta - nem fogja megbánni. Így éreztem magam az első nagypályás síelésem alkalmával is - mármint, amikor leértem, mert amikor második próbálkozás után felvitt a felvonó (az elsőnél kiestem belőle...), akkor azt mondtam a többieknek, hogy én itt akkor megvárnám, míg kitavaszodik, és majd akkor leslattyogok. Mert alulról sokkal lankásabbak ezek a francos pályák, meg ugyebár a 3 évesek ís csak úgy döngetnek lefelé. Nade amikor összeszedtem a  bátorságomat, és Békéscsaba felé kerülve, de lejöttem a pályán - na az volt valami, hogy senki, de senki az egész családomban nem tudná ezt utánam csinálni! Szóval ilyen volt nekem ez a spenót szuflé :) A köret mellé sima sózott, borsozott pulykamell szeletke olivaolajon kisütve. Férfiaknak ne nagyon kínáljuk, mert nem tűzzük a kalapunk mellé, amit kapunk érte...

Hozzávalók 4 db felfújthoz (294 kcal, és előkészítéssel együtt 30 perc)
1 dkg puha vaj
48dkg zsenge spenót (a mirelit is tökéletes, csak akkor előtte hagyd kiolvadni)
1 szelet (4dkg) fehér kenyér bele
15dkg tejföl (lehet mascarpone is)
5 tojás (külön a sárgája és a fehérje)
5 dkg reszelt parmezán (vagy hasonló kemény sajt)
ízlés szerint só, bors, frissen reszelt szerecsendió
Sütőt melegítsük elő 220 fokra (ha légkeveréses, akkor 200-ra). A spenótot zsiradék nélkül fonnyasszuk egy serpenyőben 2 percig, ha kész, nyomkodjuk ki a levét egy fakanállal egy szűrőn. Az apróra tépkedett kenyeret robotgépen (én spec kávédarálón csináltam, mert lusta voltam előszedni a masinát) daraboljuk fel. Adjuk a kenyeret a tejföl felével a kinyomkodott spenóthoz, keverjük össze, majd a tejföl másik felét is adjuk hozzá és dolgozzuk át. A tojások sárgáját a sajt felével adjuk a masszához, fűszerezzük, majd keverjük át a masszát. Egy másik tálban a fehérjéből verjünk szép kemény habot egy csipet sóval, majd először kb. 3 ek fehérje habbal keverjük át a spenótos masszát. Csak ez után nagy mozdulatokkal fakanállal óvatosan keverjük hozzá a maradék fehérjét is a masszához. Vajazzuk ki a szuflé formákat (nekünk a sima fehér Ikeások vannak), szórjunk az aljára a sajtból, kanalazzuk beléjük egyformán a masszát, és tegyünk sajtot a tetejére is. Egy kis tepsibe állítva tegyük őket a sütőbe (én csak simán betettem őket, és amikor egyenkét elkezdtem kiszedni őket, a szuper szilikonos krokodiljaim ellenére is megégettem a kezem). 15 perc alatt megsülnek a kicsikék - szép magasra feljönnek, és nem esnek össze!! Amikor kész, még hagytam őket pihenni a sütőben, de csak kicsit, hogy ki ne száradjanak. Ne lepődjetek meg, a szerecsendiótól olyan lesz az ízük, mintha citromot tettetek volna bele! Előételnek, vagy könnyű vacsorának ajánlom könnyű száraz fehér bor mellé. Ja igen, István még csak nem is volt hajlandó megkóstolni, de Mariannak ízlett :)

Ha valaki csak azért csinálná meg, mert sok a spenótban a vas, azt ki kell ábrándítanom: a lencsében sokkal több van, viszont  jelentős mennyiség van benne más fontos anyagokból, például A vitaminból, cinkből, folsavból, fluoridból, klorofillből, káliumból és magnéziumból. Ja igen, Kornélnak is bejött, így lehet, hogy más gyereknél is beválik a spenót ilyen formája! Higgyétek el. finom, na!

Szólj hozzá!

Címkék: vegán

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr392620303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása