2010.10.20.
11:45

Írta: diobisztro

Kecskesajttal töltött gomba puliszkával



Folytatva a finom, de nem rázós kaják sorát a hűtőben várakozó kecskesajt következett (...amivel apa lepett meg elutazás előtt egy nappal, hogy én szeretem... Szeretem, de csak én szeretem, ezért kisebb agyvérzésen estem át, de Dóra megoldotta a kérdést :)) A.). Önmagában is mondhatjuk, hogy jó, de egy nem sajt fun-nak nem annyira. Nekem bármilyen sajt jöhet!!!
A juhtúróval töltött gomba, adta az ötlet, kíváncsiak voltunk milyen a kecskesajt gombával. Hmmmm…jóóóóóóóó!!!
Szintén a rövid idő alatt elkészíthető kategória 20 perc összesen, a kecskesajt miatt viszonylag magas a zsírtartalma 35 g/adag, cserében viszont laktató. Ha a puliszkát mondjuk rukkolára cseréljük kifejezetten illik a gyomrot kímélő menübe. Mi előételnek szántuk, illetve a leves és a főétel közé illesztettük be.

Hozzávalók:
4 nagy gomba
2,5 ek olíva olaj
7,5 dkg dió
15 dkg kecskesajt
25 dkg-os kukorica dara fele kb., nem tudom dkg-ra pontosan mennyi, mert félbe fogtam a tasakot és úgy öntöttem a vízbe
2 ek dió olaj (Tesco-ban lehet kapni, nagyon finom, nem eszement áron)
1 kk vörösbor ecet (nálam most friss citrom leve, mert nem volt otthon, csak színes ecet)
friss fűszernövény tárkony vagy kakukkfű

A gombát tisztítás után megkenjük olíva olajjal, sóval borssal  kívül-belül és a tetejére fordítva 6 percig 250 fokon grillezzük, megfordítjuk, hogy az üreges fele legyen lefelé és még 5 perc. A lereszelt sajtot összekeverjük a friss fűszerrel, és még melegen megtöltjük a gombákat, visszatesszük 2 percre a sütőbe.
A puliszkát a szokásos módon elkészítjük: sós forró vízbe (1l) folyamatosan beleszórva főzzük 10 percig lefedjük, hagyjuk állni, még 5-8 percig. Utána hűtjük, egy tepsiben simítom, kiteszem az erkélyre, majd valami helyes kis formát szaggatok belőle. Grillezzük mind a két oldalát 3-3 perc. Az olajat összekeverjük az ecettel és tálaláskor meglocsoljuk vele művünket:))
Elkészült. (Itt szeretném megjegyezni, hogy a puliszka natúr íze, és a gomba sóssága együtt tökéletes :) A.)
Utóirat: ha fő ételnek szánjuk, vagy férfiember van a láthatáron duplázzuk a mennyiséget, mert elég jó:)) eteti magát, csajos partin fejenként 1 gombával kalkuláljuk.

Szólj hozzá!

Címkék: vegán

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr262620302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása