2010.10.05.
12:50

Írta: diobisztro

Vigyázz, kész, rajt - Vaslábas Vadászat!

Szeretnénk Dórával vaslábast venni. De nem tudjuk milyet. Megvehetjük-e az Asia Center-ben kapható 5,000Ft-sat, vagy ezért mindenképpen min. 20,000Ft-ot kell kiadni? És hogyan tartsuk tisztán? És ti hol tároljátok a tieteket, mert bazi nehéz ám....? Én emlékszem, anyósomnak és nagyanyámnak is volt rajta valamilyen bevonat, de a maiakon ilyet már nem mindig látok. Amit megörököltem a nagyitól, bódult, tapasztalatlan leányfejjel átpasszoltam anyuhoz, aki viszont már nem hajlandó tőle megválni. Véleményeket, tanácsokat várunk! Köszönjük előre is! 

16 komment

Címkék: tudástár

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr442620289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.10.05. 12:50:00

Pandorfban most 101EUR egy lila, és 118EUR a 26cmes ami a képen van... Csak tudnám, miért vacilláltam, és nem vettem meg?!

Maja 2010.10.05. 12:50:00

na akkor ezt folytassuk mashol :)

diobisztro 2010.10.05. 12:50:00

Maja, mikor jössz haza? Hozhatnál egyet-egyet mindkettőből :)

Maja 2010.10.05. 12:50:00

Nem ismerem a Tschibos-t :), Franciaorszagban csak a Le Creuset-t lehet beszerezni (gondolom nem véletlenul :)) A különbség viszont nagyon nagy a szilkétol: természetesen én is hasznalok nagy keramia edényeket (pl baeckeoffe-hoz és hasonlokhoz), de akkor az legalabb 3 ora - persze az ize nagyon finom lesz, csak szerintem kevesen tudnak ennyi idot szanni a fozésre (legalabbis nekem ritkan van ra 3-4 oram :)) A kicsikéknek az az elonyuk, hogy gyors, egyszeru, és olyan szintézist csinal az osszetevokbol, amit nagy mennyiségnél soha nem lehet elérni.

diobisztro 2010.10.05. 12:50:00

Na mostanság mentem utána ezeknek a kerámia kicsikéknek - a Tschibos jó? vagy ebből is Le Creuset? ÉS miben különbözik a magyar "szilkétől", amiben anyósomék töltött képosztát csinálnak (az ugíe nagyobb, de cserép-cserép...)?

Maja 2010.10.05. 12:50:00

Sziasztok,

csak megerositeni tudom, hogy a Le Creuset a legjobb (zsirozas nelkul :)), csak annyit tennék még hozza, hogy probaljatok ki a keramia labaskait is (kb 10 cm atméro), halak, tengeri dolgok, fehér husok elkészitéséhez (akar szosszal, akar zoldségekkel) egyszeruen hihetetlen jo, raadasul nagyon gyors! Csak osszedobsz mindent par ilyen kis labaskaba, s a sutoben 20-25 perc utan kész - igazi gourmand izeket hoz ossze!

Ágnes 2010.10.05. 12:50:00

Szerintem biztosan jo az is, csak kicsit jobban oda kell figyelni a gondozasara. Zomancosbol csak a megbizhato markat ajanlom, mert a bizonytalan eredetunel lepattoghat a zomanc es nem igazan egeszseges ha belekerul az etelbe. A bevonat nelkulinel nem lehet ilyen gond.
Azert vettem ezt a fajtat, mert nem volt sokkal dragabb es nagyon szep:-)))Azt hiszem a tchibonal is lattam hasonlot, de az is 10e. korul volt.
A.

diobisztro 2010.10.05. 12:50:00

A sima mezei vaslábas bevonat nélkül szerinted nem jó??

Ágnes 2010.10.05. 12:50:00

Csak a bevonat(zomanc) nelkulit kell zsirozni.

diobisztro 2010.10.05. 12:50:00

Köszönöm, egy Pandorf túrát úgyis terveztünk karácsony előtt, ezek szerint ez lesz a befutó :) A Le Creuset-et is zsírozni kell?

chriesi 2010.10.05. 12:50:00

Már szinte mindent elmondtak az előttem szólok, és Anazarhoz csatlakozva a Le Creuset-et én is csak ajánlani tudom, nekem egy nagy ovális edényem van, és bizony el sem tudnám már képzelni a főzést nélküle!

timus 2010.10.05. 12:50:00

Ha megvan a lelőhely, tippet ide nekem is. Bár most kukta van beígérve a születésnapra, ez is tervben van.

Anazar 2010.10.05. 12:50:00

A Le Creuset-et csak ajanlani tudom. Nekem 3 darabom is van toluk, egy wok, egy grill es egy oval casserole. Azon tul, hogy remekul sutnek, foznek, takarekosak is, a casserole es a grill pl. 1-2-es fokozaton kivalo. Es az izek...

Ízbolygó 2010.10.05. 12:50:00

Ágnes mindent leírt. Nekem is van több is, az enyémek nem bevonatosak és igen, bazi nehezek. A tisztántartáshoz: SOHA ne tedd mosogatógépbe és ha lehet csak papírral töröld tisztára. És zsírozni kell!

Ágnes 2010.10.05. 12:50:00

Most nezem, hogy a parndorfi outletben is van boltjuk...
Information
Adresse: Designer Outlet Straße 1/ Top 323, 7111 Parndorf
Telefon: 02166-20630
Kontaktperson: Michaela Thyringer
E-Mail: parndorf@lecreuset.at

Ágnes 2010.10.05. 12:50:00

Szia!Nekem eppen ilyen van, csak krem szinu. Nagyon szeretem, egeszen mas benne az etel ize.Hasznalom gazon es sutoben is.
Konnyen tisztan tarthato. Az enyem bevonatos, abban nem tapad le az etel. Amelyik nem bevonatos, azt mosogatas utan szarazra kell torolni es olajjal, zsirral atkenni, kulonben rozsdasodik.En a tuzhely alatti nagy fiokban tarolom, tenyleg "bazi nehez" :-))) Egyedul arra kell vigyazni, hogy nem szabad a szelehez utogetni a fakanalat, mert akkor lepattan a bevonat.
Erdemes kulfoldon is szetnezni,ha van lehetoseged, mert joval olcsobban megkapod.(Outletekben is van)
Remelem segitettem. (Bocsanat, de nincs magyar billentyuzet a gepemen)
Agi
süti beállítások módosítása