2010.09.20.
09:51

Írta: diobisztro

Krémsajt aszalt szilvával és chilivel

Krémsajtot készítettem, az alap technológia ugyanaz az ízesítés változó. Az alapanyag nagyon befolyásolja a minőséget, ha sikerül házi tejfölhöz jutnunk, és valamilyen csoda folytán nem fogy el azonnal érdemes ezzel dolgoznunk. Nem szeretném ismételni magam, az egerek, sajt, a sajt és énem viszonyáról:) A sajtokért rajongok, az egerekért nem, ezért most inkább a sajtokat tanulmányoztam:). Az ősz nekem a szilváról szól, egyszerűen rákattantam, minden formájában, a chilit is mindenben, amiben csak lehet. Újra értelmezi az ételek ízét, ha nem visszük túlzásba. Így jutott eszembe a sajt és szilva párosítása, ha már itt tartunk, próbáljuk ki a chilit is.
Íme a recept
2 nagy doboz tejföl
5-10 szem aszalt szilva
só, bors
A chilis
2 nagydoboz tejföl
½ db chili paprika
só, bors
A tejfölt egy tiszta erre célra elkülönített konyharuhába vagy pelenkába tesszük, felakasztjuk, csöpögtetjük. A sózás lehet ebben a fázisban is. Nálam ez úgy alakult ki, hogy a második napon szoktam sózni, és a harmadik napon ízesíteni. Minden nap tiszta száraz konyharuhába teszem át a sajtot, és a hűtőben csöpögtetem. A negyedik napon szoktam préselni, ha úgy van kedvem. A száraz konyharuhába csomagolt sajtot egy tányérra teszem, erre ráteszek egy kisméretű vágódeszkát, erre 2 közepes doboz konzervet. Még 1 nap és készen van. Bármelyik fázisban fogyasztható, én ezt a 4 napos variációt kedvelem, krémes az állaga, de lehet vágni, és mégis kenhető.
Nagyon finom reggelire, de előételként is megállja a helyét. A képen füstölt lazaccal, teljes kiőrlésű kenyérből falatkákat készítettem, az ebéd és a reggeli között kiadós falatozás kerekedett belőle. A szilvás is nagyon különleges ízű, édes, sós, fűszeres, nincs mit szépíteni függővé tehet:)

Szólj hozzá!

Címkék: reggeli

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr852620278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása