2010.09.18.
19:10

Írta: diobisztro

Csiga, biga, kakaóscsiga

Itt voltak hétvégére anyósomék, mert házat szeretnének venni. Úgy volt, hogy anyósom megörvendeztet minket jóféle kelt fánkkal, de annyira elvették a fiúk a kedvét – nemcsak ettől...-, hogy alig tudtam az Allee H&M nevű szaküzletének gyerekosztályán terápiás

vásárlással egy kis lelket önteni belé J. Miután hazajöttünk viszont sütizhetnékem lett nekem is, így elővettem a jó kis kakaóscsiga receptet, ami a világ legegyszerűbb sütije, ha van otthon Lidl-es levelestészta és Neskakaó a spájzban (nekem volt), és nekiestem.
Hozzávalók kb. 16 db minicsigához (ha keskenyebbre vágod, max. 20 db lesz egy levélből)

1 cs. levelestészta
Neskakaó
Fél tojás felverve porcukorral
Kiveszem a hűtőből a tésztát, kitekerem, megszórom a kakaóval, visszatekerem. No para, ha nem sikerül elsőre rendesen feltekerni a tésztát, majd megjön a rutin. Hagyom egy kicsit pihenni a tekercset, hogy szikkadjon a tészta a kakaóval, és amikor felvágom, ne hulljon ki a kakaó. Kb. 5 perc után kb. ujjnyi vastagságúra vágom a tésztát és a kés lapjával teszem rá a sütőpapíros tepsire (ezt is azért, hogy minél több kakaó maradjon a csigában). Megkenem a tetejüket a tojásos cukorral, és előmelegített, légkeveréses 175C fokos sütőben kb. 18 perc alatt készre sütöm a kicsikéket. A második adag kb. 15 perc alatt lesz kész, mert egy tuti nem elég még a mi alapjáraton három tagú háztartásunkban sem, nemhogy még vendégekkel együtt. Tojás helyett lehet cukros vizet is használni, de a fiúk megfigyelése szerint akkor nem lesz sokáig puha, azaz hamarabb megkeményedik. Csak tudnám, mikor tudták ezt így megfigyelni, amikor általában a sütés végétől számított fél órán belül elfogy az összes?!
Ui. Amikor Kornél kb. 4 hetes volt, és jöttek a fiúk gyereknézőbe, ez a ripsz-ropsz kis süti osztatlan csodálatot váltott ki belőlük – ÉN a szuperanya, ÉN a szupernő… Hihi :) Ja igen, ha ez a süti gyerekzsúrra készül, és tejallergiások is vannak a kicsik között, Neskakaó helyett sima kakaós porcukor a töltelék.
Ui. 2. Mónika nevű olvasónk javaslatára a nyers tésztát megkentem vajjal (kicsit kézzel meg kellett olvasztanom, a legjobb, ha kicsit kint marad a pulton mielőtt felkenjük), rá a neskakaót, a többit ld. fenn - nagyon finom és puha csigákat kaptam, azt hittem, a fogyasztási sebesség nem növelhető, de megtörtént :) Köszi az ötletért!

6 komment

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr122620277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flóra 2010.09.18. 19:10:00

Három szóval tudom jellemezni ezt a kakaóscsigát:
finom egyszerű és IMÁDNIVALÓ
azt hiszem ennyi...egyszerűen:D

diobisztro 2010.09.18. 19:10:00

Sziasztok! Kipróbáltam mindkét variációt: a mézes kakaósnál sajnos a méz meglágyította a tésztát, de a legnagyobb gondom az volt, hogy kifojt a csigából sütés alatt (itt méz+sima kakaó volt a töltelék). A méz megkeményítette a csigákat. A vajas neskakaós viszont nagyon-nagyon finom és puha lett, teavajat használtam, nem sült ki belőle, és annyira finom lett, hogy a kakaóscsigáimat innentől vajjal csinálom, és módosítom a blogreceptet is :) Köszi a tippet!

diobisztro 2010.09.18. 19:10:00

Szia! Nem, én a teljes tojást szoktam használni. És még nem próbáltam vajas kakaóval, megpróbálhatod, de van egy érzésem, hogy sülés közben a vaj ki fog sülni a tésztából. De van itthon tésztám, estére megsütöm, és holnapra referálok :)

Mónika 2010.09.18. 19:10:00

Szió!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Azt szeretném kérdezni, hogy amikor meg kell kenni a tetejét cukros tojással akkor csak a sárgája kell bele? Illetve lehet úgy is csinálni, hogy vajjal megkenem picit és erre teszem a kakaót?
Köszönöm szépen a segítséget!!

Szép estét!

diobisztro 2010.09.18. 19:10:00

Biztos igazad van, én csak onnan tudom ezt, hogy van nálunk két tejallergiás gyerkőc, és nekik nem adhatunk, ha neskakaóból csináljuk. Hm, mézes kakaó keverék azt úgy gondolod, hogy a hagyományos kakaópor összekeverve mézzel? Kipróbáltad már? Milyen?

WayneTata 2010.09.18. 19:10:00

a neszkakaó nem tartalmat tejcukrot, tejfehérjét, csak a szója az alergén benne.
viszont a mézes kakaó keverék egészségesebb.
süti beállítások módosítása