2010.09.08.
11:57

Írta: diobisztro

Minden egér szereti a sajtot, én is...





A borkóstoló újra inspirált arra, hogy neki fogjak sajtot készíteni. Készítettem már fűszeres sajtgolyókat, krémsajtot különböző ízekben - erről még külön beszámolok, fotókkal illusztálva. Most éppen a kemény, reszelhető, szeletelhető sajt keltette fel az érdeklődésemet, és fekete erdő sonkát gondoltam a sajt ízesítésére. A hasonló technológiával készült dolgokat jól lehet párosítani. A sonkát sóban kell pácolni, érlelni, tálalásnál vékonyan praktikus szeletelni, mint ahogy a sajtot, mindkét dolgot hosszasan megfelelő hőmérsékleten szárítani kell. Nos, e gondolat mentén jött a sonka. Van a Tesco-nak a saját márkás Feketeerdő sonkája, aminek nagyon jó íze van, és még jobb ára, így ha elrontom sem ér nagy veszteség. A tejet a piacon vettem termelőtől, a túrót nem, de legközelebb teljesen házi előállítású alapanyagokból fogom készíteni. A bio dolgok készítésben nem hiszek igazán, maximum törekedni lehet szerintem a vegyszermentes termelésre, termesztésre, de teljesen bio környezetet ma már azt hiszem, nemigen találunk. Azt gondolom, a termelő személye, szenvedélye, tapasztalata, a józan paraszti esze a garanciája a kiváló alapanyagoknak, ízeknek.
Ennyi mellébeszéd után a recept, mindenképpen ajánlom kipróbálni, én majdnem kiugrottam a bőrömből, amikor megkóstoltam, pontosan olyan volt az íz, mint amilyenre gondoltam.
Hozzávalók:
1l tej
0,5 kg túró
10 dkg vaj
1 tojás
1 tk szódabikarbóna (ettől lesz lyukacsos a szerkezet)
só bőven, de óvatosan, mert a sonka már eleve sós


1.lépés: a tejet a túróval összekeverjük, felforraljuk, sózzuk
2.lépés: leszűrjük sűrű szitán, visszaöntjük egy fazékba, az olvasztott vajat, a szódabikarbónát, a tojást belekeverjük, a tojást külön kevés leszűrt túróval összekevertem, hogy kicsit meleg legyen, ne rántottaként működjön a sajtban:)
3.lépés: ízesítés sonka, fűszerek, hagyma magok
4.lépes: 10 perc lassú tűzön jól átmelegíteni, akkor jó, ha egy egységes állagú massza lesz belőle
5.lépés: formázás, alaposan belenyomkodjuk egy tetszés szerint formában, a legjobb valamilyen szilikon, ha éppen nincs, folpackot teszünk a formába, így hűtjük ki. Azonnal fogyasztható!!!! Hűtőben - mint ahogy a friss sajtok általában - pár napig tartható csak el!

3 komment

Címkék: reggeli tudástár

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr922620271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bodrincs 2010.09.08. 11:57:00

Nos a sajtok ISTENIEK... 3-at is kaptam, mert jó voltam :D a sonkás, de a diós is nagyon ízletes. Bár én nagyon sósan eszem, úgyh utánsózva, almával fenséges vacsora vált belőle.

szepyke 2010.09.08. 11:57:00

Írjál nekem e-mailt, nem találom a mailcímed, pedig fontos lenne...!

jókaja 2010.09.08. 11:57:00

Ez a sonkás nagyon finom lehetett! :-)
Engem is megihletett a házi ömlesztett sajt, így aztán kipróbáltam juhtúróval is. Az se volt kidobandó ;-)
süti beállítások módosítása