2010.07.27.
10:02

Írta: diobisztro

Bisztró pizza

Sokat vaciláltunk, mi legyen az első étel. Mivel a pizzát mindenki - mi is - szereti, ezért erre esett a választásunk.

Bármennyire is ellentmondásosnak tűnhet, a pizza általában a gyors, "nem akarok, nincs kedvem főzni" napok megoldása. Nálam a pizza a jutalomfalatok kategóriája, volt alkalmam egy nyaralás alkalmával belekóstolni a pizza sütés rejtelmeibe, az eladható pizzák készítéséig jutottam, a pizza nemcsak finom, de szép is minősítést kapta.
A kelt tésztát kézzel dagasztottam, aminek lássuk be, van egy varázsa, ha valaki nem irtózik a dagasztás élményétől, én nem - olyan "asszonyos tevékenység" (én például az első kenyerem dagasztását egész misztikusan éltem meg, szinte éreztem, hogy nagy- és szépanyáim ott állnak a hátam mögött, és drukkolnak nagy bűszkén :) A.)
A pizza műfajában az én Júliám, Stahl Judit, receptje: egyszerű és tökéletes.
Íme a tészta receptje, amit én változtattam: dupla mennyiség, kihagytam az oregánót és a borsot
6 dl víz
0,5 kg finomliszt
0,5 kg rétesliszt
1,5 evőkanál só
2 kávéskanál morzsolt oregánó
frissen őrölt bors
1kocka
friss élesztő
1 kávéskanál cukor
2 evőkanál olívaolaj
Elkészítettem a kovászt: langyos vízben elmorzsoltam az élesztőt, beletettem a cukrot, sót olajat és hagytam dolgozni az élesztőt. Fontos, hogy a liszt ne legyen hideg. A kovászt összekevertem a liszttel, hogy egynemű legyen, hagytam kicsit állni, amikor elindult a kelése gépben alaposan kidolgoztam, most ez volt az újdonság a kézzel dagasztott tésztához képest, hagytam tovább kelni, ez kb.1 óra. Tapasztalatom szerint nem árt a tésztának, ha többször újra kel, a vékony tészta sütésnél jobb végeredményt ad.
Kétféle feltétet készítettem, az egyik variáció a pasis megoldás, a húsos változat jóféle kolbász, jóféle bacon, enyhén csípős paradicsomos alap. Ami lényegét adja, a paradicsom, a darabolt paradicsom konzervet, felteszem főni, ízesítem, kevés cukor, só bőven, de nem eltúlozva, chili, lehetőség szerint friss bazsalikom, oregánó, frissen őrölt bors, a végén.
A tejfölös alap: tejfölt oregánóval, friss fokhagymával bekeverem, sózom, kicsi bors.
Erre az alapra jön a spenótos ricotta, amihez a fagyasztott szálas spenótot használtam, kiolvadás után lecsöpögtettem, kisebb darabokra vágtam, fokhagymás olívaolajon megfuttattam, ami azt jelenti, hogy a fokhagymát vékony szeletekre vágom, a mennyisége ízlés, és fokhagyma függő, de a spenót elbírja, kóstoljuk ügyelve arra, hogy ne keseredjen meg , a sózás itt lehet erőteljesebb a ricotta jól viseli az ízesítést, a kóstolás fontos, amikor ízesítünk, várjuk pár pillanatot, amíg a fűszereket átveszi az alap, inkább többször keveset.
A megkelt tésztát kinyújtom, a gázsütő tepsije volt a méret, a széleit szeretem kicsit tovább nyújtani, és visszatekerni, ezzel kerete adni a tésztának, ha tovább akarjuk fokozni az élvezeteket a feltekeréskor sajtot tehetünk a szélekbe, így nem lesz eldobott szél, de az a tészta nem ez a kategória.
A tésztát megkenjük a paradicsomos szósszal, ráreszeljük a sajtot, a pizza mozzarella, tökéletes, de vészhelyzetbe a trappista is megoldás, erre jönnek a feltétek. A ricottásnál tejfölös alap, ízlés szerint ízesített ricotta, spenót.
200 fokon előmelegített sütő, 15-20 perc, a tejfölös alapon pár perccel tovább sütjük a tésztát .
A fenti mennyiségből 2 gáztepsi, és egy 32 cm átmérőjű pizza készült. Ennyi maradt kb. 15 perc után:

Szólj hozzá!

Címkék: pizza

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr442620250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása