2010.11.04.
12:24

Írta: diobisztro

A húsgombóc, fasírt, ahogy soha nem gondoltam volna narancsos szósszal, mákkal szórt tésztával


A főzésben az a rizikó, ha nem vagyok éhes és úgy főzök, akkor nincs ihlet, ha már nagyon éhes vagyok és úgy főzök, akkor rohanás az élet, mert már túlfeszítettem minden húrt:)) Nem akarok magamba tömni mindenféle hülyeséget, és gyorsan kell valamit előállítani. Recept vadászataim során lőttem ezt a kaját, kicsit bizarrnak tűnt narancs, méz, hús, mák, tészta háááát nem volt nagy a bizalom. Mivel minden összetevőt külön-külön szeretek gondoltam nincs veszíteni valóm. Közben már a sütőben sült másféle hús, de még túl messze volt a vége, így összedobtam egy fél adagot a narancsos húsgolyókból, széles metélttel, és pirított mákkal.
Képzeljétek az én ultrakonzervatív ízlésű családom megette, és kértek volna még, de nem volt több, mert csak próba volt, tehát fél adag….:)))




Hozzávalók 4 személyre:
50 dkg darált hús
1 kis fej hagyma
1 tojás sárgája
1 púpozott evőkanál finomra vágott petrezselyem
1 mokkáskanál őrölt római kömény

bors
1 evőkanál rétesliszt
½ dl olaj a sütéshez, fura, hogy ilyen kevés, de elég, a húsból is kisül a zsiradék, és ez lesz a mártás alapja


Szósz:
1 gerezd fokhagyma
1 szál zöldhagyma
1 kis szál répa
½  szár angol zeller (kimaradt, helyette zeller levél apróra vágva)
½  dl fehérbor ( most száraz sherry volt)
3 dl tejszín
2 dl húslé (1 leveskocka, forró vízben feloldva 2 dl vízben)
4 púpozott evőkanál mustár
1 evőkanál méz
½ narancs reszelt héja
2 evőkanál mák

A fasírtot összeállítjuk, én 1 egész tojást tettem bele, nem lett semmi baja, sőt!
A zöldségeket apró darabokra vágjuk.
A húst, megforgatjuk a lisztben, a felmelegített olajban elkezdjük sütni, szépen körbe pirítgatjuk, amikor már majdnem készen van, tehát a külső rész fehér és barnás részek is vannak már benne, hozzáadjuk a zöldségeket, tovább pirítjuk 2-3 percig, felöntjük a borral, alkoholt elfőzzük 1-2 perc, jöhet a húslé, végül a tejszín.  Az ízesítés, a mustár, a reszelt narancshéj, méz. Itt kóstolunk egyet, én még a ½ narancs levét is belefacsartam. A mustár nagyon jól összerendezte az ízeket. Semmi nem volt domináns, csak úgy nagyon egyben volt az egész.
A tésztát, ami most teljes kiőrlésű durum tészta volt 9 perc főzési idővel megfőzzük.  Ezalatt a mákot serpenyőben  rázogatva 3 perc alatt megpirítjuk, olyan lesz az íze, mint a mákos kalácson kívülről szokott lenni, az a legjobb része a kalácsnak, és mindig kevés:)

2 komment

Címkék: tészta fasírt

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr992620320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.11.04. 12:24:00

Ne aggódj drága Vali:) Én is csak gyáva nyulacska vagyok 25 azaz 25 dkg húst bátorkodtam beáldozni, és 3 fészek széles metéltet:))))Kevés volt!!! mindenki meg akarta kóstolni:)) Ha legközelebb fasírt a menü próbáld ki csak a kaland kedvéért, hiszen ezért is csináljuk ezt a játékot! Jó, hogy hallok rólad, remélem minden ok? A mák nekem nagyon finom lett.

Vali 2010.11.04. 12:24:00

Hú ez tényleg egy kicsit bizarr. Nem tudom nálunk milyen fogadtatás lenne.
süti beállítások módosítása