2010.09.29.
10:40

Írta: diobisztro

Kacsa zúza konfitálva


A zúza a menü főételének része volt. A kísérlet a méltatlanul mellőzött belsőségek nem szokványos elkészítésére irányult. A kacsa zúzát elsősorban a mérete miatt választottam, mert nagyobb, mint a csirke zúza, és kisebb, mint a liba zúzája, hús mellé kínáltam, mint új ízt.
Az elkészítése roppant egyszerű. A zúzát alaposan meg kell tisztítani, a fölösleges izmokat eltávolítani, szerencsés esetben, jobb üzletekben, már eleve így kínálják. Az alapos mosás elengedhetetlen. Szépen leszárítgatjuk, papírtörlőn, vagy lecsöpögtetjük, utána durva sóval, frissen őrölt borssal megszórjuk, és hűtőben állni hagyjuk kb.1 órát, de ahogy az időnk engedi, tovább is lehet. A kacsazsírt megolvasztjuk, a már nem csöpögő, majdnem száraz zúzát belehelyezzük, 1 db nagy fej hagymát 4-8 darabra vágunk, 3 gerezd tisztított fokhagymát, és ugyanennyi friss kakukkfű ágat a szintén a zsírba tesszük. Közben a sütőt 100 fokra melegítjük, ezalatt a tűzhelyen összemelegítjük a hozzávalókat, mintha elindulna a főzési folyamat, (buborékokat látunk) ekkor levesszük a tűzről, és lefedve a sütőbe tesszük. A sütőben ne szabad főnie. Nekem 1,2 kg zúza 1,5-2 óra alatt készült el, azért nem tudom pontosan, mert már, mint korábban írtam, a folyamatot figyelem és nem az órát. Éles vékony pengéjű kést beleszúrok, ha leesik róla, vagy nem tapad, hozzá készen van. Arra figyeljünk, hogy vegyük ki a zsírból, mert ha megszúrjuk, puffogni kezd. Elképesztően omlós, jóízű ínyencség lesz belőle. Lehet a főételhez egy kis finomság, de lehet főétel is. Kihűtöttem, a zsírt ami a tetején összeállt, leszedtem, a pecsenyelét leöntöttem, kicsit megolvasztottam a zsírt, visszatettem a tálba a zúzákat. Ebben az esetben, salátákhoz feltétnek, borozgatós vacsorákhoz pirítóssal, ruccolával, mennyei. A belsőség felhasználásának új dimenziója lett számomra. Mindenkit csak biztatni tudok, próbálja ki!

3 komment

Címkék: kacsa

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr642620282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

diobisztro 2010.09.29. 10:40:00

Nálunk is mikor kicsi voltam, mindig osztozni kellett rajta, a gyerekek imádták:))
Tényleg jó, megkóstoltattam akivel csak tudtam, mert annyira tetszett az íze, ezzel mások is így voltak:))))

alterego 2010.09.29. 10:40:00

Egyem a zúzádat :-)))

Anikó 2010.09.29. 10:40:00

Imádom a zúzát, de eddig csak a húslevesben vagy pörköltként tudtam róla, érdekes ez a variáció és szimpatikus, ki fogom próbálni. Jó ötletnek tartom.
süti beállítások módosítása