2010.08.24.
13:42

Írta: diobisztro

Lótuszvirág szilvatorta



Valljuk be, a szilva nem tartozik a gyümölcsvilág elitjéhez. Árokparton, kertekben még ma is gyakran lehet az egyszerű kék héjú fajta szilvafákkal találkozni, magról nő, egyszer csak ott van a fa apró gyümölcsökkel, hullnak mindenfelé, szóval nem valami kívánatosak, aprók, ám édesek. A nemesített változatokban már a méret is jó, érdemes kézbe venni, lehajolni a földre érte. Nagyon rákattantam a szilvára tavaly, amikor sikerült egy igazi üstben főzött lekvárt zsákmányolnom, most pedig nagyon jóízű gyümölcsöt találtam, amiből aztán tortát sütöttem. Főszereplő lett a szilva egy egyszerű linzer tésztán, amibe alma ecetet tettem. A recept teáskanálnyi mennyiséget írt, nálam evőkanál lett belőle ugyanis........... elnéztem. Ám már a nyers tészta szuper finom lett az alma ecettől!! A recept azt írja, hogy a nyers tésztára tegyük rá a szilvát, így süssük 10 percig. Nem, így nem jó!!!-de ok, így a szól a recept, ha szerintem nem is jó, de jó, legyen a recept szerint akkor, döntöttem végül, bár szerintem a linzertészta sütésének vannak szabályai... Tehát a tésztát minden feltét nélkül sütjük 10-12 percig, megszurkáljuk, nehezéknek rizst, babot öntünk rá, kivesszük a sütőből, megkenjük tojásfehérjével, ezután jöhet mindenféle a tésztára. Szigorúan követtem a receptet, ám a tészta nem lett olyan, amilyet szerettem volna. Hallgatnunk kell a megérzésünkre, bíznunk kell a tapasztalatunkban, teret engedni a spontán dolgoknak. Ez volt az én megvilágosodásom szilvatorta ügyben- ez a tökéletes lótuszvirág:))
Hozzávalók:
28 cm-es lepényformához
25 dkg liszt
5 dkg cukor, csipet só, ebből 1 ek a tésztába, a maradék a tejszínbe jön
10 dkg vaj
8 ek hideg víz
2 teáskanál ecet (én alma ecetet használtam)
1 kg szilva
1,2 dl tejszín
2 db tojás
csipet fahéj

A tésztát összeállítjuk, 30 percig pihentetjük (jól fagyasztható, ha nagyobb adagot készítünk).
A szilvát negyedeljük vagy felezzük a mérettől függően, és az elősütött tésztára rendezzük.
A tejszínt, tojást, a maradék cukrot a fahéjjal összekeverjük, és ráöntjük a szilvával megrakott tésztára. 25-35 percig sütjük 220 fokon a sütő középső részén.


Fiinom, partyra pl. tökéletes és látványos desszert, az érzés a langyos süti mellé kanalazott fahéj vagy vanília fagyival fokozható.

Szólj hozzá!

Címkék: desszert édes

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr772620266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása