2010.12.10.
00:31

Írta: diobisztro

A Miku party sztárjai - 1. hely Mikulás, 2. hely pizzataschen

Vasárnap ellátogatott hozzánk a Mikulás, ami azt jelentette, hogy 10 felnőtt és 12 gyerek plusz 1 fő Mikulás, majd az est második felében anyósom, Áron és Reni tomboltak a lakásunkban... Még az este elején Csilla, a szembe szomszéd, 3 eleven gyerek anyukája megkérdezte, hogy én élvezem e az ilyen helyzeteket - értsd: Mikulást partyt rendezni, főzni, szórakoztatni, mosogatni, elpakolni-, mire én annyit mondtad: nézd, tényleg bazi munkás, de ha látom, hogy jól érzitek magatokat, az nekem minden pénzt megér. Amúgy nem csináltunk nagy felhajtást, Saci csinált virsli salátát, Málka néni gesztenyés sütit, Szilvi csokis kekszet, Csilla tiramisut, én tészta salátát és pizzataschent. Volt még popcorn, ropi, narancs, meg persze sok-sok innivaló. És tényleg mindenki nagyon jól érezte magát, a Mikulás nagyon jó fej volt, a gyerekek édesek és meghatottak, a felnőttek meg meghatottak és vidámak :)

A pizzataschen ötlete Fűszeres könyvéből való, amit Dórától kaptam a szülinapomra - ő a Floriol verseny kapcsán kapott egyet ajándékba, nekem meg vett egyet... Jópofa receptek vannak benne, szerintem többet olvashattok majd itt, de a bulira tekintettel ezt néztem ki magamnak először.

Hozzávalók kb. 40 db-hoz (adagolás a Tescos cupos adagolóval)
3 csésze liszt
1,5 csésze langyos víz
1/4 élesztő
1 kk cukor
1 kk só
1 ek szárított petrezselyem
1 ek bazsalikom 


reszelt gouda sajt
koktélparadicsom
kolbász 
párizsi
fenyőmag


A langyos-cukor vízben megpróbáltam felfuttatni az élesztőt, de nem futott fel. Nekiindultam még egyszer, akkor sem mozdult, elszállt az agyam, és úgy folytattam a receptet, mintha minden rendben lenne. Összeállítottam a tésztát rugalmas állagúvá (beletettem a tésztába a petrezselymet meg a bazsalikomot!), hagytam melegen letakarva pihenni 20 percet, nem nőtt meg, de az állaga levegős lett. Lisztes deszkán vékonyra nyújtottam, és kiszaggattam belőle kb. 5 centis köröket. A közepükre csippentettem a sajtot, és mint a labancoknak a Tenkes kapitányából, háromszögletű kalapokat csináltam. Mindegyik tetejére bigyesztettem egy fél paradicsomot, amikor az elfogyott, kolbászt, illetve marhapárizsit. Sóztam, borsoztam, és előmelegített 220 fokos sütőben kb. 13 perc alatt készre sütöttem őket. Pirítottam fenyőmagot a kész taschenek tetejére, de pont akkor jött valaki, így elégettem... Amúgy a sütés alatt is állt a füst a konyhában, mert a lyukacsos aljú pizzasütő lapon sütöttem őket - stílszerűen -, és gondoltam, nem árthat nekik egy kis olivaolaj. Ami aztán lefolyt a lyukakon a sütő aljába, és égett 220 fokon, mint a Reistag... Jól indult a buli, és az összes elfogyott :) Folyt. köv.
Ui. a sajtos verzió kóser.

1 komment

Címkék: pizza

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr902620372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nelli 2010.12.10. 00:31:00

Nagyon finom lehetett!:-)
süti beállítások módosítása