2010.10.07.
12:00

Írta: diobisztro

Lazactatár

A lazactatárt egy kedves barátom papájának és mamájának valamelyik kerek szülinapi buliján kóstoltam először, és rögtön nekiestem Ádám barátomnak (igazán a papája volt kedves barátom, a gyerek csak belekeveredett a képbe), hogy azonnal kérem a receptet, mert ennél finomabbat én még nem ettem (apropó, látnotok kellene azt a konyhát, én is majd hanyatt estem, pedig láttam már egysmást: mint egy étteremben, full inox minden, beépített fritu, lávakő, meg ilyenek. És ez majd 10 éve volt... Akkor az "öregek" is majd 60 évesek már :)) Na ezt jól az orruk alá dörgölöm majd :))) Azóta is rendszeresen csinálom, általában persze télen, karácsonykor, vagy ha nagyon ki akarok tenni  magamért. Amúgy nagyon egyszerű elkészíteni, viszont bazi látványos :) Olyan felvágós, na, pedig a nyesedéknek 1000 párszáz forint a kilója... :)) A kész tatárról sajna nincs képem (ha megint csinálok, felrakom), mert miután készen lett, és érett egy kicsit a hűtőben, nekiestünk, és elfogyott. A lazacot - azaz fagyasztott lazacnyesedéket, mert ehhez az a tökéletes - a Kék Tulipán nevű műintézményben szoktam beszerezni, ahonnan akár házhoz is szállítanak. A lazacnyesedék - ami tatárhoz mindig kitűnő- néha olyan minőségű, hogy sima vagy vajas pirítós kenyérrel önmagában is megállja a helyét; ilyenkor sietni kell, hogy maradjon a tatárhoz is egy kis alapanyag. Mi az elkészült tatárt vajas pirítóssal esszük, lehet mellé hagymát (ha egy kis ecetes vízzel átöblíted, nincs annnnnyira erős íze/szaga), uborkát, paradicsomot stb. tálalni. A gyerek pl. magában, kézzel eszi :).
Recept sok személyre (kb. 8)
1kg lazacnyesedék
És innentől ízlés szerint, ki hogy szereti: azaz végig kóstolgatni kell.
3 gerezd fokhagyma (mi most krémet tettünk bele életemben először, de az is jó volt)
Snidling vagy 2 kis fej sima vöröshagyma  vagy 1 póréhagyma nagyon apró kockákra vágva
Ketchup
Mustár, majonéz
Worchester
Kapribogyó (ebből max. 1/3 üveg)
Petrezselyemzöld
1 citrom leve
2-3 paradicsom belseje (az, a magos rész :))
Só, bors
Tojás (de ezt csak tálalás előtt tedd bele)
Vaj (mondom vaj, nem margarin)
1 kk édes piros arany
Olivaolaj (ha nem elég szaftos az eredeti lazac)
A lazacot a hűtőben hagyom felolvadni, majd a felolvadt szeleteket átengedem húsdarálón (akinek elektromosa van, mint nekem, annak javaslom, hogy először késsel vagdossa fel a hosszú szeleteket, mert nekem egyszer feltekeredett a darálóra, és majdnem leégett az egész :)). Amint kész a massza, hozzáadom a fentieket, és kézzel jól összedolgozom. Hűtőbe teszem összeérni min. 2 órára (de lehet egész éjszakára is), és tálalás előtt beleteszek egy tojást. A hagyma miatt max. 2 napot tároljuk mindenképpen hűtőben, amennyiben az a nemvárt eset következne be, hogy nem fogy el az egész. Ha nem akartok ekkora adagot csinálni, recés késsel vágjátok félbe a lazacot még fagyottan, és azt a darabot amit nem akartok használni folpackba csomagolva tegyétek vissza a mélyhűtőbe.

5 komment

Címkék: lazac

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr172620291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jutka 2010.10.07. 12:00:00

Nyúlhoz köretnek megy bármi amit csirkéhez vagy bárányhoz is szeretünk :)

diobisztro 2010.10.07. 12:00:00

Igazán nincs mit :) én is szoktam ilyet csinálni... :))

Katalin 2010.10.07. 12:00:00

Ó, naná, hogy elsikkadtam a fölött a rész fölött, de köszi a választ! :)

diobisztro 2010.10.07. 12:00:00

Szia! Írtam, hogy a Kék Tulipánban :) www.kektulipan.hu - most néztem meg, a legfrissebb ára ennyi:NORVÉG FÜSTÖLT LAZAC NYESEDÉK (1 kg-os vákuumcsomagolásban) 1.500.- Ft/kg

Katalin 2010.10.07. 12:00:00

Szia, a lazacnyesedéket hol szerzed be? Lehet, hogy csak nem figyeltem eddig, de még soha nem találkoztam vele...
süti beállítások módosítása