2010.09.18.
18:34

Írta: diobisztro

Viczket, vaczkot.... vaníliás öszibaraczklekvárt főztünk be


Kb. három hete Anyósoméknél voltunk egy hetet Nyíregyen, és kiderült, hogy rengeteg-rengeteg őszibarack lett, nem valami szépek, viszont nagyon finomak. Nagy lekvár-rajongók vagyunk a gyerekkel, de a nyaralás okán lemaradtam a sárgabarackbefőzésről - meg azért, mert a Dóráéktól kapott sárgabarackot egyszerűen megettük, és csak pár szem maradt, amit meg inkább félbevágva lefagyasztottam. Szóval nem akartam kimaradni végleg idén a lekvárfőzésből, így nekiestünk Dórával a projektnek. A barack - mivel vasárnap jöttünk haza és péntek este estünk neki - kicsit megszötykösödött, de így még jobb lett.
Hozzávalók
Kb 1,5kg őszibarack
1 doboz Dr Oetker Diabetikus befőzőcukor
3:1 dzsemfix
1 vaníliarúd
A barackokat filmnézés közben megpucoltuk - mi ugyebár ilyen munkát tévézés közben szoktunk végezni - az oka egyszerű: a gyerek este kilenckor kidől, és ha még filmet is akarunk nézni meg főzni is, a kettőt csak párhuzamosan tudjuk megoldani, hogy a pontban reggel 7 órai ébredésig valamennyit aludjunk mi is... :)- , aztán kimagoztuk, felkockáztuk. Egy mély fazekat feltettem a tűzre, és beledobáltam a barackokat. Elég hamar levet engedett, ekkor belekavartam a befőzőcukrot és a dzsemfixet. Kavargattam sűrűn. Előtte két héttel kaptunk Szepytől szuper vaníliarudat, ezért hirtelen ötlettől vezérelve félbevágtam egyet, belekapartam a lekvárba a fekete magocskákat, és utána dobtam a rudat is. Főztem vagy 10 percig együtt őket. Aztán nekiestem a botmixerrel - őőőő nem akartam belemixelni a vaníliarudat is, de valahogy elkapott a hév, és belekerült... Amikor észbe kaptam, a nagyja már darabos lett a barackkal együtt, de kb. az egyharmadát kiszedtem (nem lett volna semmi, ha benne marad az összes, mint kiderült). Kissé rusztikusra mixeltem.Tovább kevertem, amíg nekem tetsző sűrűségű nem lett - azaz megint eltértem a dzsemfix leírásától, és mivel az őszi tényleg leveses volt, kb. 45 percet főztem a lekvárt - addig, amíg elforrta a habját, és jelentősen elfőtt a leve. A mosogatógépből kivett, még meleg üvegekbe kanalaztam a lekvárt, raktam a tetejükre celofánt, és rázártam a tetejét. Fejjel lefelé állítva törülközővel és konyharuhával kibélelt dobozba tettem őket két napra. Megint kimaradt egy kis adag, de a játszóig már nem jutottam el, mert Kornél megette az egészet. ÉS persze megint magában...

Szólj hozzá!

Címkék: lekvár

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr212620275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása