2010.09.30.
13:05

Írta: diobisztro

Kacsa szárnytő konfit


A menü főétele

Mint már jeleztem, kimerítettem a konfitálás témakörét, amit még tanulmányozni fogok, az a tárolása a húsbefőttnek, már megvan a koncepció:) Találtam egy lassú főző edényt, most ennek a felkutatásába fogok, tökéletesítve a sütést, nem volt velem a maghőmérő így nagyobb odafigyelést igényelt a sütés. A kacsa szárnytő ötlete Takács Lajostól való, valahol olvastam, hogy ő készített már valamikor. Tehát megvételeztem a hozzávalót, alapos mosást és tokozást követően következett a pácolás. A pác különböző fűszerek keveréke, mivel franciás ízeket szerettem volna a friss kakukkfű használata nem mellőzhető. Valamilyen ismeretlen okból, talán mert náluk mindenhol terem, vagy könnyen hozzáférhető igen gyakran használják, szinte valamennyi húsételükben használják. Tehát vettem egy jó marék durva sót, 5-6 szál kakukkfüvet, frissen őrült borsot, 2 szál rozmaringot, 2 db babérlevelet összemorzsolva, 4 gerezd fokhagymát átnyomva és összekevertem. A megtisztított, leszárogatott húst alaposan bedörzsöltem vele. Hűtőben pácolódott 1 éjszakát. Másnap tiszta konyharuhával megtisztítottam a fűszerektől, felolvasztottam a kacsazsírt mehet a sütőbe 90-100 fokon 4-5 órán keresztül, tűpróba, ha megfelelő az állaga elkészült.
A köret franciás fokhagymás burgonya. Ami a következőképpen készült: héjában megfőztem a krumplit, annyiban tértem el, hogy hasábra vágtam,(így rázogatás közben így nem esett szét) sütőbe tettem kacsa zsírra, dobtam rá fokhagymát néha megforgattam mielőtt elkészült petrezselymet szórtam rá.
Lila káposztát pároltam ananásszal. Kevés cukrot olajon karamellizáltam, erre jött a káposzta, 1 dl ananász leve, majd a gyümölcs. Megpároltam, sós, bors frissen őrölve. Ez lett a végeredmény:)

Szólj hozzá!

Címkék: kacsa

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr902620283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása