2011.01.24.
09:09

Írta: diobisztro

Gersli rizottó karfiol steakkel




A rizottót Jamie Oliver kedveltette meg velem, igazán jó műfaj a gasztronómiában:) Mostanában a diéta okán keményítő napokon szabad a gazda zöldségekből, gabonákból, így találtam rá a gerslire,  más néven árpa gyöngyre, amit ugyanúgy használhatunk, mint a rizst. Fejben már néhányszor lefőztem, de most tettekre váltottam a gondolatokat. Ezt a köretet, tehát a gersli rizottót sültek mellé szokták ajánlani, de most a hús nem keményítő alapon kiesett a rostán, és úgy döntöttem zöldségeket fogok grillezni, így a karfiol került a hús helyére, viszont fűszerezésben a sültekre jellemző, hagyma, só, bors, chili megoldást használtam.

Hozzávalók:
25 dkg árpagyöngy
1 közepes fej hagyma( nálam lila)
1 szál póré most a zöld rész
4 gerezd fokhagyma
1 liter alaplé, most( zöldség kockából, így 2 db)
kevés vaj, 
olíva olaj
1 dl fehérbor


A köret
karfiol
répa
lila hagyma
fokhagyma
paradicsom

A gerslit megmossuk, a hagymát nagyon apró kockára vágjuk. Vaj, olíva olaj keverékén, szépen lassan türelmesen megpároljuk, kb. 4-5 perc. Ráöntjük a gerslit jó alaposan átforgatjuk, amikor a zsiradéktól szép fényes, felöntjük borral, elpárologtatjuk.Közben a leves kockát forró vízben feloldjuk, melegen tartjuk, és felöntjük vele a gerslit. Talán annyival könnyebb, mint a rizses rizottó, hogy akár az egész lével felönthetjük, és néha megkavarjuk, én kanalanként adtam hozzá a levet megkavartam, hagytam párolódni, megint egy kanál és így tovább.Amikor már kész egy konyharuhát tettem a tálra, rá a fedő, amíg a zöldségeket befejeztem.

A körethez a karfiolt előfőztem, kihűtöttem. Egy egész szeletet vágtam belőle, a darabokat külön tettem.
A répát, hagymát nagyobb darabokra vártam, a lila hagymát szintén, először a répát a hagymával megsütöttem. Majd a karfiollal fejeztem be a megmaradt olíva olajon, dobtam mellé hagymát, fokhagymát bors, chili meggrilleztem.

íme a keményítőben gazdag, kalóriában szegényes pompás ebéd.
Nagyon jó ízek kerekedtek, egy marha sültre, vagy liba combra nem cseréltem volna. Más zöldségekkel is ki fogom próbálni.





1 komment

Címkék: vegán

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr72620417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bianka 2011.01.24. 09:09:00

Ez aztán a diétás koszt, de finom lehet
süti beállítások módosítása