2011.01.16.
14:05

Írta: diobisztro

Lencse curry



A 87. nap a szénhidrátban való tobzódást jelenthette volna, de valahogy mégsem éltem igazán a lehetőséggel, azaz sült krumpli, ami igazából nem is ízlik mint rájöttem, és saláta. Igazából a 86. napra készültem a keményítőre, ami zöldségeket jelent:D. Van egy Rankin nevezetű  profi séf, aki lencse curryt készített olyan lelkesedéssel, hogy kedvet kaptam hozzá. Ő egy évben több hónapot tölt Indiában, a jógának egy speciális ágát tanulmányozza. Közben azért az indiai konyha sem kerülte el a figyelmét. Ez egy nagyon egyszerű étel, annak ellenére, hogy fűszeres: gyömbér, chili, hagyma, curry van benne, nem idegen a magyar ízléstől sem.
Kifejezetten finom, felvettem a tánc rendembe:D

Hozzávalók:
3 közepes fej hagyma (nálam lila)
3 buci gerezd fokhagyma
½ póré hagyma
2 cm-es gyömbér-darab
165 ml-es kókusztej konzerv
1 db kockából  zöldség alaplé (zöldségleves kockából)
3 db közepes krumpli
2 db közepes répa
1 db chili paprika mag nélkül (az eredeti receptben zöld színű és maggal)
curry bőven gazdagon
kevés olaj
só, csipet szódabikarbóna.

A rizs, ez esetben sima zacskós rizs 1 csomag, de lehet jázmin, és basmatai is, amit szeretünk.

A hagymákat vékonyan felszeleteljük, ne finomra, szálasra, a gyömbért, a fokhagymát és a chilit is.
Kevés olajon lassú tűzön, nem kapkodva párolni kell kb. 20 percig. Ezalatt a lencsét leöntöttem forró alaplével, addig állni hagyom, amíg a hagyma párolódik. Amikor a hagyma már puha, rátesszük a curryt, összekeverjük, hozzáadjuk a lencsét, a feldarabolt répát, itt tettem hozzá egy csipet szódabikarbónát azért, mert nem áztattam be a lencsét és nem voltam benne biztos, hogy egyszerre meg tud puhulni a répával. Kb. 30 percig lassú tűzön főzzük, amíg elkészül, félidőben hozzáadjuk a burgonyát, amikor megpuhul, ráöntjük a kókusztejet, összeforraljuk, és készen vagyunk. A rizst megfőzzük. A rizsre tesszük a ragut, megszórjuk korianderrel  - igazán finom.





9 komment

Címkék: vegán

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr172620411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Klára 2011.01.16. 14:05:00

Gyümölcsnapon leveket is szokott inni, meg aszalt gyümölcsöt eszik mandulával, dióval.

diobisztro 2011.01.16. 14:05:00

Értem ezt a sültkrumpli fóbiát:DD
Gyümölcs napokra mit szoktál neki "főzni"?
Tényleg megpuhult a lencse, akkor nem volt baj az áztatás hiánya nálam.

Klára 2011.01.16. 14:05:00

Jaj, a kis menyem is 90 napozik és néha én főzök nekik, mert a sültkrumpli is utálatos, ha muszály.
Ez a lencsecurry nagyon jól hangzik!
A lencsét nem kell beáztatni. Ez egy téves elgondolás. Még mostanság is írják az újságos receptek. Szépen megfől kb. fél óra alatt. SOHA nem áztattam, pedig elég régóta főzök.

diobisztro 2011.01.16. 14:05:00

Anita ez nagyon jó ötlet! meg is csinálom pénteken!Mert már kicsit jobb volt tegnap,de...szóval valamit ki kell találni!!!

Ízlésszindróma 2011.01.16. 14:05:00

Hát tényleg mázlista vagy Bianka, én konkrétan éhen haltam párszor, de akkor jött a jó kis banán fagyi (fagyasztott banán botmixelve, lehet még hozzá más fagyasztott gyümi, fűszer, ez fincsi, ismered Dóra?) vagy egy kis csonthéjas, aszalt gyümi, nahh és akkor nyugton voltam egy darabig:))

diobisztro 2011.01.16. 14:05:00

Bianka mázlista gyümölcs napos rajngó:DD

Bianka 2011.01.16. 14:05:00

Nagyon fincsi, ötletes keményítő napra
Nekem a gyüminap volt a kedvenc napom

diobisztro 2011.01.16. 14:05:00

Igen:D:( Én sem csináltam még, de egészen ...nem is tudom, szóval jó:D A gyümölcs napon még dolgozni kell az ötleteken:D A többit imádom!

Ízlésszindróma 2011.01.16. 14:05:00

90 napozol:), jó az a diéta! Még sosem csináltuk teljesen végig, de már többször próbáltuk és nagyon jó! Tényleg nem is ártana egy kicsit így ünnepek után:)
süti beállítások módosítása