2011.01.14.
09:32

Írta: diobisztro

A csirke szereti a mákot



A mák téma már régen foglalkoztat, mert viszonylag behatároltan használjuk a konyhában. Elsősorban édességek tölteléke, alkalmanként a sütemény tésztájába tesszük Egy korábbi írásomban itt a tésztára szórtam, narancsos húsgolyók mellé, zseniális íze volt. Ez adta az ötletet, hogy a 88. fehérje napon (mint már kiderült a 90 napos diétában vagyok érdekelt) valamit főzni akartam, nem kefiren élni, így jött a csirkemell, mint kevés  kalória, sok fehérje és a mák, mert imádom. A mákért nem vagyok oda darálva, jobb íze van szerintem, ha nincs darálva, vagy nem is jobb, csak más, megpirítva, és fűszerként rászórva valamire, illetve ahogy most én használtam: bundának.Vettem tehát csirkemellet, kicsit bevagdostam a vastag részét, só bors, 15-20 percig állni hagytam.Vajat melegítettem olíva olajjal,  a húst megszórtam mákkal, na jóóóó rányomkodtam a mákot, hogy jó mákos legyen, a meleg zsiradékon pedig megsütöttem. Köretnek legszívesebben, valami jó kis tésztát ettem volna, mondjuk...de inkább ne is beszéljünk róla :D A visszamaradt olajon anyuka céklasalátáját kicsit átforrósítottam, azt szerettem volna, ha benne lévő cukor karamellizálódik és  nem utolsó sorban rátapad a mák, volt egy kis koktél paradicsom azt is kipróbáltam, nem annyira jó, de lehet, hogy most télen alapból nem olyan jó az íze.
Szóval jól sikerült! A natúr sütésnél annyival jobb, hogy nem szárad ki a hús, tudom aki profi, annak sooooha nem szárad ki, de itt nagyobb az esély a szaftosságra, annak ellenére, hogy kevés zsiradékot használtam. Bevallom túlzásokba estem, de szerettem volna túlzásokba esni, nem véletlen ez a tengernyi mák:D

6 komment

Címkék: csirke

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr842620410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kricky 2011.01.14. 09:32:00

én még ilyet nem ettem! :O nagyon érdekes. mindenesetre kipróbálásra érdemes. :)

diobisztro 2011.01.14. 09:32:00

Van erre példa a gasztronómiában, csak nem nagyon szeretik a mák kínos volta miatt a fogakon:DD báránybordát és halat is lehet ezzel a tecnikával.
Ma ettem meg a felét, és mikró és minden, a hús kiállta próbát. Igen ez a mennyiségű mák túlzás:D De, ha kevéssel kell beérni....

Hobbychef 2011.01.14. 09:32:00

Első látásra, olvasásra bizarrnak tűnik, de lehet, hogy kipróbálom, először csak kis adagban, s kevesebb mákkal.Eddig még sehol nem találkoztam vele, pedig sok helyen megfordultam.

Bianka 2011.01.14. 09:32:00

Izgalmas, még nem ettem, de azt hiszem érdemes kipróbálni, mert guszta

eszterlánc21 · http://eszterlancfoz.blog.hu 2011.02.04. 16:03:14

nem győztél meg, de elgondolkodtam :)

diobisztro 2011.02.04. 18:36:31

@eszterlánc21:
...de kár:DD bár nem is volt célom...jó kaja egy próbát megér szerintem, hallal is meg fogom csinálni, az is tutti:DD
süti beállítások módosítása