2011.01.07.
08:13

Írta: diobisztro

Pangasius/cápaharcsa dió olajas ruccola salátával RULZ


Nagyon megörültem az e havi  Paprika Magazinban (ami tele van pangasius/cápaharcsa receptekkel) olvasott receptnek két okból is: utálom, ha ki kell dobnom a szikkadt kenyeret, mert az urak csak a frisset (max. egy naposat) hajlandók megenni. 2. Lőttem magamnak múltkor az Intersparban a SH kártyámmal egy jénai casserolet műanyag tetővel, és alig vártam, hogy kipróbáljam. Azt hittem, tiramisuval fogom felavatni, de az élet közbeszólt. 


Böngészem itt a netet a pangasiussal kapcsolatban és elég vegyes a kép: a zacsin tengeri hal volt írva, de olvasom, hogy Vietnamban tavakban tenyésztik, és ez kerül hozzánk. Van róla kép is, és nem valami bizalomgerjesztő... A csomagolása sem semmi, mert halat ennyi (ki tudja milyen) vízzel lefagyasztva csak a pangasiusnál láthat az ember lánya. A Larousse is megemlékezik róla "Panga" címszó alatt, szerintük a Mekong deltájában tenyésztik, és azt mondja, hogy csak annak fehér a húsa, amelyik természetes vízben nevelkedik, azaz elvileg hozzánk ilyen kerül. Ám pl. ez a cikk nagyon lehúzza, azt írják, hogy baktériummal fertőzött, és szennyezett vízben van lefagyasztva, hormonokkal injekciózzák, megbetegszünk tőle stb. Ezek után már csak az ÁNTSZ szigorában bízom....  

Aztán persze itt vannak a pozitívumai: szép, fehér húsú, semleges ízű hal, nincs benne szálka és sokféleképpen elkészíthető. 100g jószág tartalmaz: Fehérje: 18.2 g ; Zsíradék: 8 g ; Szénhidrát: 0 g ; Energia: 152 Kcal ; Kalória zsírból: 49 % ; Kalória fehérjéből: 51. 

Nálunk elég régóta terítéken van, anyuék is szeretik, Dóra is főzött már belőle ld. itt. És a recept szerint - meg a valóságban is - kb. 45 perces étel (kiolvasztás után ) tokkal vonóval, ami a fiúk mellett nem elhanyagolható faktor (mármint ha alvásidő alatt mást is szeretnék csinálni a főzésen kívül...). A végeredmény szuper lett, két szomszéd is tesztelte (nem akartam, hogy a saláta megszottyanjon, így frissiben elajándékoztam, ami maradt (nem volt annyira sok :)), és csak szuperlatívuszokban beszéltek róla (nincs mit tenni, jól főzök :))). A kicsi és az apja is megette mind egy szálig (a képen Isa adagja látható :)) - vigyázzunk tálaláskor, mert a paradicsom a sülés alatt nagyon felforrósodik! A receptet szokás szerint magamra fazoníroztam.

Hozzávalók 4 főre:
1 zacsi pangasius (az van rajta, hogy 1 kg)
4 ek olivaolaj
4 gezed fokhagyma
1 fej lilahagyma
2 ek liszt
1 kk barnacukor
2 ek mustár
25dkg koktélparadicsom
2 dl tejszín (rendes)
1 kis pohár tejföl
sok petrezselyem (mint mindig...)
3 szelet kenyér
5 dkg vaj (mondom, vaj....)
só, bors

Előmelegítettem a sütőt 200 fokra, a casserolet kivajaztam, a kenyereket pedig kb. 1x1 cm-es kockákra vágtam (héja nélkül). A felolvasztott halszeleteket kb. 6 cm-es csíkokra vágtam a későbbi könnyebb tálalás végett, és sóztam, borsoztam. A pangasius szeleteket kb. 1-2 percig (amíg szép világosbarna kéreg kerül rá) megfuttatom az oliva olajon. A halat kivettem a serpenyőből, és melegen tartottam. A maradék olajra dobtam a vékonyra szeletelt lila hagymát és a fokhagymát, kicsit lepirítottam, karamellizáltam egy kis barna cukorral, rá a liszt, kb. 2 percig tovább pirítottam, majd felöntöttem a tejszínnel, csomómentesre kevertem, hozzátettem a mustárt, a tejfölt, a petrezselymet és a félbe vágott paradicsomokat. Kicsit sóztam, borsoztam. Hagytam összerottyanni kb. 3-4 percig. Amint elkészült, fogtam a tálat, beleraktam a szósz harmadát, rá egy sor pangasiust, megint szósz, megint pangasius, és szósszal zártam. Egy serpenyőben a vajon pár másodperc alatt átfuttattam a kenyérkockákat (a cél, hogy vajasak legyenek, ne piruljon!), és lezártam a kenyérkockákkal sort. A sütőben kb. 20 perc alatt készre sült, hagytam kb. 5 percet pihenni.
  
A salátához
1 zacsi rukkola
25dkg félbe vágott koktélparadicsom
4 kk barnacukor
2 ek ecet (Dóra, elfogyott a borecet....)
2 ek dió olaj (nyammmm)
1 fej vékonyra vágott lilahagyma
fél citrom leve
bors

Az ecetben elkevertem a cukrot és a citromlevet. Rádobtam a rukkolát, meglocsoltam a dió olajjal, rá a hagyma és a félbe vágott paradicsomok, és salátás kanállal összeforgattam. Állt kb. addig, amíg a hal, tálalás előtt még egyszer átforgattam. Nagyon kiadós akár ebéd, akár vacsora. Finom Chardonney-vel ajánljuk. 


5 komment

Címkék: hal

A bejegyzés trackback címe:

https://diobisztro.blog.hu/api/trackback/id/tr622620404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anonymous 2011.01.07. 08:13:00

Panga, good fish
Ebro´s silure.....also.....

diobisztro 2011.01.07. 08:13:00

Találtam mást is - hiába, gyűlik a kenyér... :(

TeaRoom 2011.01.07. 08:13:00

A szikkadt kenyér megdicsőülése, szuper ötlet!

diobisztro 2011.01.07. 08:13:00

Tényleg az :) és finom és egyszerű :))

Bianka 2011.01.07. 08:13:00

Csúcs szuper
süti beállítások módosítása